Ενα πέπλο μυστηρίου σκεπάζει μέχρι σήμερα τα βάθη της ιστορίας, προκαλώντας την φαντασία, την περιέργεια και το επιστημονικό ενδιαφέρον.
Αρχαίοι μύθοι, πανάρχαιες βραχογραφίες, περίεργες αναφορές των ιστορικών και των χρονογράφων εκείνων των εποχών, αλλά και οι σύγχρονες επιστημονικές αποδείξεις που έρχονται να προσδώσουν ένα άλλο νόημα, ή και να ....επιβεβαιώσουν μερικές φορές τις αρχαίες δοξασίες, δημιουργούν ένα πολύμορφο σύνολο που μεταφέρει αχνά από τα βάθη των αιώνων τον δυνατό παλμό ενός πανάρχαιου πολιτισμού, ο οποίος στην μεγαλύτερη του έκταση παραμένει ακόμα και σήμερα ανεξερεύνητος και άγνωστος.
Ίσως δεν θα ήταν ουτοπικό να προσπαθήσουμε να βρούμε πίσω από την αλληγορία των μύθων, την άκρη του νήματος που οδηγεί σε μία άγνωστη αλήθεια. Αλλωστε η ίδια αυτή "ουτοπία" οδήγησε τον Σλίμαν στην ανακάλυψη των Μυκηνών και της Τροίας, τον Έβανς στην ανακάλυψη των ανακτόρων της Κνωσού κ.λ.π. Οι αρχαίοι λοιπόν μύθοι, είτε Ελληνικοί είναι αυτοί, είτε Περσικοί, Ινδικοί, Αιγυπτιακοί, Ινδιάνικοι κ.λ.π., σύμφωνα με αρκετούς μελετητές μεταφέρουν μία αντίληψη που σε εμάς φαντάζει παράλογη: ότι η ανθρώπινη ιστορία δεν ακολούθησε μία γραμμική πορεία από έναν πρωτόγονο πολιτισμό σε έναν πιο εξελιγμένο, αλλά αντίστροφα μία σπειροειδή πορεία από έναν πανάρχαιο εξελιγμένο πολιτισμό σε μία συνεχόμενη παρακμή έως την εποχή που υπήρξε η μυθολογική εκείνη καταγραφή, και μετά πάλι άρχισε η άνοδος κ.ο.κ.
ΜΙΑ ΠΑΝΑΡΧΑΙΑ ΚΟΣΜΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
Είναι χαρακτηριστική η καταγραφή του Ησιόδου στο "Έργα και ημέραι", όπου αναφέρει ότι οι θεοί δημιούργησαν πρώτα το Χρυσό Γένος των ανθρώπων που έζησε την εποχή που ο Κρόνος βασίλευε στο κράτος του Ουρανού. Τούτο το γένος ήταν το πιο σοφό και προηγμένο απ' όλα, ενώ εν συνεχεία ακολούθησαν - σε μία συνεχή παρακμή - τα επόμενα γένη φτάνοντας στο κατώτερο: το Σιδηρούν.
Εδώ έχουμε την αντίληψη της αντίστροφης πορείας του ανθρώπινου πολιτισμού, αλλά και μια αναφορά σε κάποιον πανάρχαιο εξελιγμένο πολιτισμό: Στο κράτος του Ουρανού. Ο Ουρανός σύμφωνα με την αρχαιοελληνική παράδοση ήταν ο πρώτος βασιλέας ο οποίος και δημιούργησε ένα παγκόσμιο κράτος. Ο Ευήμερος ο Μεσσήνιος αναφέρει ότι ο Ουρανός φέρεται ως ο πρώτος των βασιλέων, ενώ ο Απολλόδωρος αναφέρει ότι ήταν ο πρώτος που κατέκτησε τον κόσμο.
Ανάλογη καταγραφή έχουμε από την αρχαία κινεζική παράδοση, οπού κατά το πανάρχαιο κείμενο " I Τσίνκ" ο πρώτος βασιλέας ήταν ο 'Τσανγκ - Τι", που μεταφράζεται ως "Ό Βασιλιάς Ουρανός". Σύμφωνα λοιπόν με το "Ι Τσινκ", κατά την εποχή της βασιλείας του "εθεσπίσθησαν νόμοι χρηστότητος και δικαιοσύνης. Δεν υπήρχε τότε τόπος στη Γη που να μην ανήκε στον βασιλέα Ουρανό...".
Παρόμοιες αναφορές υπάρχουν και στα αρχαία Ινδικά κείμενα "Ραγγού Βάνσα" και "Ραμαγιάνα", όπου γίνεται λόγος για ένα πανάρχαιο βασίλειο που ίδρυσε ο "Μανού", ο "πρώτος των βασιλέων" και στο οποίο ίσως είχε αναπτυχθεί ένας εξελιγμένος πολιτισμός.Το αρχαίο Ινδιάνικο κείμενο "Popol Vux" αναφέρει την ύπαρξη κατά τα πανάρχαια χρόνια ενός παγκόσμιου πολιτισμού, ενώ μιλάει και για τον εποικισμό της Αμερικής από τους λευκούς στρατιώτες του βασιλιά "'Ηλα Τάκι". Οι παρόμοιες έως ταυτόσημες αυτές αρχαίες καταγραφές, που έρχονται από λαούς που ζουν σε φοβερά απομακρυσμένες μεταξύ τους περιοχές, δεν μπορούν παρά να μας κινήσουν τουλάχιστον την υποψία, ότι τότε υπήρχε ένα κράτος που είχε κατακτήσει όλον, ή τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη δημιουργώντας έναν προηγμένο πολιτισμό.
Αυτός ο πολιτισμός παρέμεινε στην μνήμη των ανθρώπων και μετά την καταστροφή του (πιθανόν από κάποιον παγκόσμιο πόλεμο και από έναν μεγάλο κατακλυσμό, γεγονότα που καταγράφονται και πάλι στα κεί μενα των αρχαίων λαών), η δε αίγλη του ήταν τόσο μεγάλη, ώστε οι πρω ταγωνιστές του να πάρουν - με την πάροδο των αιώνων - διαστάσεις θεών και τα γεγονότα που τον σημά δεψαν να πάρουν από στόμα σε στόμα τις διαστάσεις μύθου.
Η αιτία της θεοποίησης αυτών των προσώπων μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτή από έναν αναγνώστη των αρχαίων κειμένων, αφού πάρα πολλοί χρονογράφοι, ιστορικοί και συγγραφείς εκεί νης της εποχής μιλούν για τους θεούς και περιγράφουν τα περιστατικά της ζωής τους σαν να πρόκειται γα ιστορικά πρόσωπα και ιστορικά γεγονότα.
Δυστυχώς δεν έχει φτάσει στα χέρια μας λεπτομερής καταγραφή της ιστορίας εκείνου του πανάρχαιου πολιτισμού. Ένας από τους λόγους είναι η εξαφάνιση της συντριπτικής πλειοψηφίας των αρχαίων καταγραφών με την πυρπόληση των βιβλιοθηκών της Αλεξάνδρειας, της Κωνσταντινούπολης κλπ., που μας στέρησε από έναν πολύτιμο θησαυρό γνώσεων. Αξίζει να θυμηθούμε ότι η βιβλιοθήκη της Κωνσταντινούπολης καιγόταν επί μία ολόκληρη εβδομάδα. Και μόνο αυτή η πληροφορία μας προκαλεί ρίγος, όταν αναλογιζόμαστε το πλήθος και την έκταση των γραπτών μνημείων που εξαφανίστηκαν. Παρ' όλα αυτά, έφτασαν μέχρι σήμερα κάποιες σποραδικές αναφορές, οι οποίες σε συνδυασμό με διάφορα παράδοξα αρχαιολογικά ευρήματα και διάφορα πορίσματα επιστημονι κών ερευνών, μπορούν να μας μεταφέρουν αχνά τον παλμό εκείνου του πολιτισμού.
ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΜΙΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Η μυθολογία βρίθει από αναφορές στα φοβερά όπλα των θεών, στα ιπτάμενα άρματα τους, στα αυτόματα μηχανήματα και τα πολεμικά τέρατα, στις "μαγικές" δυνάμεις που έφτιαχναν πελώρια οικοδομήματα ή γκρέμιζαν ανίκητα τείχη, στους ταξιδιώτες του ουρανού και των άστρων. Σίγουρα όλα αυτά μπορεί να είναι δημιουργήματα της φαντασίας.
Αυτή η "φαντασία" όμως είναι παρόμοια - σχεδόν ταυτόσημη -σε διάφορους λαούς, και εφ' όσον υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα που δεν μπορούν να εξηγηθούν επαρκώς αν δεν θεωρηθούν ως απεικόνιση της πραγματικότητας που κρύβουν οι μύθοι, αφού υπάρχουν ιστορικές μαρ τυρίες που υπαινίσσονται την χρησι μοποίηση κατά διάφορες κρίσιμες περιόδους μη συμβατικής με τα δεδο μένα της εποχής τεχνολογίας, και εφ' όσον σύγχρονοι ερευνητές στηριζόμε νοι σε αρχαίες μαρτυρίες κατασκευά ζουν πράγματα που έως τώρα τα θεωρούσαμε αντικείμενα που συνα ντούμε μόνο σε μύθους. Επομένως, είναι φυσικό να γεννιέται η υποψία ότι τα περί απλής φαντασίας δεν αποτε λούν ικανοποιητική και επαρκή εξήγηση.
Οι αρχαίοι μύθοι και τα κείμενα είναι γεμάτα από αναφορές σε ιπτάμενα οχήματα που χρησιμοποιούνταν για διάφορους σκοπούς. Όσες από αυτές και να καταγράψουμε, δεν θα μπο ρέσουμε να μην έχουμε αφήσει ένα σημαντικό πλήθος απ' έξω. Αξίζει όμως να μεταφέρουμε κάποιες χαρακτηριστικές περι πτώσεις, όπου ένας καχύποπτος ερευνητής μπορεί να διακρί νει πίσω από την αλληγορία πολλά πράγματα.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο μύθος του Τριπτόλεμου με την θεά Δήμητρα. Πρόκειται για έναν μύθο των Ελευσινίων Μυστηρίων, σύμφωνα με τον οποίο η θεά Δήμητρα μετά από μία περιπλάνηση με το ιπτάμενο πύρινο άρμα της, που εσύρετο από φτερωτούς δράκοντες, προσγειώθηκε στην "αγέλαστο πέτρα" στην Ελευσίνα.
Ύστερα παρέδωσε το ίδιο αυτό φτερωτό άρμα σε έναν από τους τέσσερις βασιλείς της Ελευσίνας, τον Τριπτόλεμο, ο οποίος έφυγε πετώντας, και απουσίασε γα πολλά χρόνια με σκοπό να διδάξει και σε άλλους λαούς την τέχνη της σποράς του σίτου και του θερίσματος των χωραφιών. Είναι σκανδαλιστικά παρόμοια η τοπωνυμία της περιοχής ("Ελευσίς") με την λέξη "έλευσις", που θα μπορούσε κάλλιστα να υποδηλώνει την έλευση της θεάς Δήμητρας με το ιπτάμενο άρμα της. Επιπλέον το εκπολι τιστικό έργο το οποίο ανέλαβε να φέρει σε πέρας ο Τριπτόλεμος με τα μέσα που του παρείχε η θεά, καταγράφε ται και σε μυθολογίες άλλων λαών. Μεταφέρουμε χαρακτηρι στικά από το βιβλίο του Γουίλ Ντιράν (Wil Durant) "Η ιστορία και ο πολιτισμός της Κίνας" την μαρτυρία της Κινεζικής παρά δοσης:
"...Πριν έρθουν οι ουράνιοι Βασιλείς, οι άνθρωποι στην Κίνα ζούσαν σαν τα ζώα. Σκεπάζονταν με δέρματα ζώων, τρέφο νταν με ωμό κρέας και δεν ήξεραν τον πατέρα τους...
...Όταν ήρθε ο Φου Χι, με την βοήθεια μιας πολύ μορφωμέ νης βασίλισσας, έμαθε στον λαό τον γάμο, την μουσική, τα γράμματα, και την ζωγραφική. Τους έμαθε επίσης να ψαρεύ ουν με δίκτυα και να καλλιεργούν τον μεταξοσκώληκα...
Μετά τον θάνατο του Φου Χι, το έργο του το συνέχισε ο Σενγκ Μουγκ. Αυτός βρήκε το αλέτρι, τη γεωργία, το εμπόριο, την Ιατρική επιστήμη, και το πως να θεραπεύονται οι άνθρωποι με τα βότανα..."
Παραστάσεις του άρματος με τους φτερωτούς δράκοντες έχουμε σε ένα πλήθος από αρχαία αγγεία. Ένα τέτοιο άρμα συναντάμε και στην τραγωδία του Ευριπίδη "Μήδεια", πάνω στο οποίο αποχωρεί στο τέλος του έργου η τραγική παιδοκτόνος. Αυτού του είδους οι σκηνοθετικές παρεμβάσεις προξενούν την περιέργεια, αφού η θεατρική τους απόδοση ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για την εποχή και σίγουρα θα προξενούσε πολλά προβλήματα.
Η εμμονή των δημιουργών και ιδιαίτερα του Αισχύλου στην χρήση (στο θέατρο) φτερωτών αρμάτων, ιπταμένων ανθρώπων και ζώων, αλλά και περιέργων ενδυμάτων με χαρακτηριστικούς τους περίφημους κοθόρνους (μεγάλες μπότες που θυμίζουν έντονα αυτές των σημερινών αστροναυτών), υποδηλώνει την επιθυμία των τραγωδών να γίνει πιστή καταγραφή των μύθων ή τουλάχιστον την προσπάθεια να περάσουν εμμέσως στο κοινό κάποιες κρυφές αλήθειες (χωρίς η μία περίπτωση να αναιρεί την άλλη).
Στην τραγωδία του Αισχύλου "Προμηθέας Δεσμώτης" βλέπουμε τον Ωκεανό και τις κόρες του να έρχονται στον Προμηθέα οδηγώντας "με την θέληση, χωρίς χαλινούς" ένα "τετράσκελο πουλί". Στα αποσπάσματα που σώθηκαν από την τραγωδία "Σφίγγα" τον βλέπουμε να μιλάει για ένα "πουλί πού 'χει νυχάτο χέρι, το πολεμικό, με το κοντάρι", ενώ στον "Αγαμέμνονα" είναι χαρακτηριστική η εντολή: "τα σκυλιά, τα τολμηρά, όπου πετάνε στον αγέρα άφησε".
Η πιθανή εμμονή του Αισχύλου να αποκαλύψει με συμβολισμούς στους θεατές κάποια μυστικά, μπορεί να εξηγήσει και τις διώξεις του από το ιερατείο της εποχής με την κατηγορία ότι ανεβάζει επί σκηνής τα μυστικά των Ελευσίνιων Μυστηρίων, και ίσως και την ανεξιχνίαστη δολοφονία του.
Το τετράσκελο πουλί που αναφέρεται στον "Προμηθέα Δεσμώτη" το συναντάμε σε πολλές αρχαίες απεικονίσεις, καθώς και σε κείμενα διαφόρων λαών. Ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα είναι η περιγραφή του Ιεζεκιήλ στην Παλαιά Διαθήκη όπου μιλάει για ένα ζώο με τέσσερα σκέλη:"...και τα σκέλη αυτών ορθά και πτερωτοί οι πόδες αυτών και σπινθήρες ως εξαστράπτων χαλκός και ελαφραί αι πτέρυγες αυτών..."
Το όχημα το είδε ο προφήτης να βγαίνει λάμποντας ολόκληρο, μέσα από ένα σύννεφο σκόνης.
Είναι πολλές οι αναφορές των μύθων για τα ηλιακά άρματα με τα οποία ταξίδευαν διάφοροι ήρωες, με χαρακτηριστικότερο τον μύθο του ταξιδιού του Φαέθωνος. Ακόμη οι αναφορές σε αστρονομικά θέματα, διαφόρων μυημένων στα μυστήρια φιλοσόφων, ξεπερνούν τα όρια των γνώσεων, που κατά την συμβατική ιστορία θα έπρεπε να έχουν. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του Σωκράτη στον "Φαίδωνα" του Πλάτωνα, όπου μιλάει για την σφαιροειδή μορφή της Γης, την περιγράφει πως φαίνεται από ψηλά, και λέει ότι αυτό που εμείς βλέπουμε για ουρανό δεν είναι ο πραγματικός, αλλά όταν βγούμε έξω από αυτόν (έξω από την ατμόσφαιρα) βλέπουμε την πραγματική του εικόνα.
Μία σειρά πανάρχαιων βραχογραφιών, θέτουν στον καλόπιστο ερευνητή την απορία για το αν όσα λέγονται γα τα διαστημικά ταξίδια εκείνης της εποχής δεν είναι απλά παραμύθια. Ορισμένες βραχογραφίες, αν ειδωθούν και ερμηνευθούν μ' ένα συγκεκριμένο τρόπο, παρουσιάζουν μορφές αστροναυτών. Τέτοιες έχουν βρεθεί στο Παγγαίο όρος στην Θράκη, στην Βαλ. Καμόνικα της Ιταλίας, στο Κίμπερλι της Αυστραλίας και σε πολλά άλλα μέρη. Όλα αυτά τα ανεξήγητα για τους επιστήμονες στοιχεία, αποτελούν μία σημαντική ένδειξη ενός πανάρχαιου εξελιγμένου πολιτισμού.
ΕΝΑ ΑΡΧΑΙΟ ΠΥΡΗΝΙΚΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ;
Στα κείμενα των αρχαίων λαών υπάρχει η περιγραφή ενός τρομερού πολέμου που συγκλόνισε όλη τη Γη. Αυτός ο πόλεμος, που ίσως στάθηκε και η αφορμή γα την αρχή της παρακμής εκείνου του πολιτισμού, διεξήχθη με την χρησιμοποίηση εξελιγμένων όπλων. Οι περιγραφές των αρχαίων κειμένων μας μεταφέρουν την εικόνα μίας σύγκρουσης, η οποία επέφερε σφοδρές καταστροφές. Εκείνη η πανάρχαια σύγκρουση κατέληξε κατά πάσα πιθανότητα σε ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα.
Φαντάζει ακραίο, όμως διαβάζοντας κανείς τις περιγραφές των αρχαίων παραδόσεων δεν μπορεί να μην πάει ο νους του σε μία τέτοια πιθανότητα. Οι αναφορές σε "ένα βλήμα που μέσα του έκλεινε την δύναμη του σύμπαντος", σε μία "λευκό-φωτη λάμψη" και μία "φωτιά πρωτόφαντη που χυνόταν παντού", σε "μία θανατηφόρα σκόνη" πόυ σκέπασε όσους σώθηκαν από τον όλεθρο, δύσκολα μπορούν να περάσουν απαρατήρητες. Αξίζει να μεταφέρουμε τα κείμενα των λαών, μέσα στα οποία εκτός των άλλων, ο αναγνώστης μπορεί να διακρίνει τις μεγάλες ομοιότητες που υπάρχουν, και να εξάγει τα συμπεράσματα του.
Από την Θεογονία του Ησιόδου, όπου γίνεται η περιγραφή του τρομερού εκείνου πολέμου μεταξύ των "Θεών" και των 'Τιτάνων", μεταφέρουμε το εξής χαρακτηριστικό απόσπασμα:"
...Έβραζε η γη και η θάλασσα η απέραντη, και τους Τιτάνες τους τύλιξε μια καυτή πνοή. Κι όπως η φλόγα ανέβαινε στον ουρανό, όσο γενναίοι κι αν ήσαν, οι Τιτάνες τυφλώθηκαν. Τους τύφλωσε η λευκόφωτη από τους κεραυνούς λάμψη. Ζέστη, φωτιά πρωτόφαντη χύνονταν παντού. Κι ότι έβλεπαν τα μάτια, κι ότι τα αυτιά άκουγαν ήτανε σαν να είχαν σμίξει η ο ουρανός κι η γη..."
Ένας ερευνητής θα μπορούσε κάλλιστα να υποψιαστεί ότι ο "κεραυνός του Δία" που ήταν το όπλο που έδωσε την νίκη της Τιτανομαχίας στους "Θεούς", στην πραγματικότητα δεν ήταν κάτι διαφορετικό από την σημερινή πυρηνική βόμβα.
Ακόμα πιο χαρακτηριστική είναι η περιγραφή που υπάρχει στο ινδιάνικο κείμενο "Popol Vux":
"...Ένας σιδερένιος κεραυνός έπεσε από τον ουρανό στη γη. Τα πτώματα των ανδρών της φυλής των Βρίσχνες, και των Αγχίκας. έγιναν αγνώριστα. Τα μαλλιά τους και τα νύχια τους είχαν πέσει, τα φτερά των πτηνών άλλαξαν χρώμα, οι τροφές δηλητηριάστηκαν κι όσοι άνθρωποι σώθηκαν από τον όλεθρο σκεπάστηκαν με μία θανατηφόρα σκόνη."
Η Ινδική βίβλος "Μαχαμπαράτα" αναφέρει σχετικά:"Ήταν ένα βλήμα που μέσα του έκλεινε την δύναμη του Σύμπαντος. Ήταν μία στήλη από καπνό και φλόγα λαμπρή, σαν δέκα χιλιάδες ήλιοι, που σηκώθηκε μ' όλη τη δύναμη της... Ήταν ένα νέο και άγνωστο όπλο, ένας σιδερένιος κεραυνός που έκανε στάχτη τη. φυλή των Βρίσνις και των Ανδάκας...
Τα κορμιά κάηκαν, και κανείς δεν μπορούσε να τα αναγνωρίσει. Τα μαλλιά και τα νύχια έπεσαν από τα σώματα. Τα πουλιά έγιναν κάτασπρα... Λίγες ώρες αργότερα όλα τα τρόφιμα είχαν μολυνθεί... Για να γλυτώσουν από τη φωτιά αυτή, οι στρατιώτες έπεσαν στα ποτάμια με τα ρούχα και τα όπλα τους... Αρχισε να φυσάει ένας καυτός άνεμος...
Το Σύμπαν τυλίχτηκε με τόση ζέστη σαν να ήταν άρρωστο με δυνατό πυρετό. Οι ελέφαντες και τ' άλλα ζώα του πολέμου χτυπήθηκαν από την δύναμη του όπλου... Τα νερά ζεστάθηκαν τόσο, ώστε ότι ζεί μέσα τους, άρπαξε φωτιά...Ένα ακόντιο μοιραίο, σαν ραβδί του θανάτου. Μετρούσε τρία κύβιτα και έξι πόδια. Προικισμένο με την δύναμη του κεραυνού του Ίντρα με τα χίλια μάτια...καταοτρεπτικό για όλα τα ζωντανά πλάσματα..."
Η καταπληκτική ομοιότητα των περιγραφών της "ΡοροΙ Vux" και της "Μαχαμπαράτα", αλλά και οι προκλητικά όμοιες ονομασίες των φυλών "Βρίσχνες και Αγχίκας" από την μία και "Βρίσνις και Ανδάκας" από την άλλη, μας ωθούν στο συμπέρασμα ότι δεν αποκλείεται τα δύο αυτά κείμενα να περιγράφουν το ίδιο γεγονός.
Σε ένα άλλο σημείο της "Μαχαμπαράτα" διαβάζουμε για την σύγκρουση στον αέρα δύο όπλων από αυτά που προαναφέραμε: "...Τα δύο όπλα συνάντησαν το ένα τ' άλλο στη μέση του αέρα. Τότε η γη άρχισε να τρέμει μαζί με όλα τα βουνά της και τις θάλασσες και τα δέντρα, και όλα τα ζωντανά πλάσματα κάηκαν από την ενέργεια των όπλων και επηρεάστηκαν άσχημα. Τα ουράνια φλέγονταν και τα δέκα σημεία του ορίζοντα γέμισαν με καπνό..."
Η περιγραφή της Παλαιάς Διαθήκης, σχετικά με την καταστροφή στα Σόδομα και τα Γόμορα, μπορεί επίσης να χαρακτηριστεί ως μία μυθολογική απεικόνιση των δεινών εκείνου του μεγάλου πολέμου:
"...Και έβρεξεν ο Κύριος επί τα Σόδομα και τα Γόμορα Φείον και πυρ εξ ουρανού, και κατέστρεψε τας πόλεις αυτάς, και πάντα τα περίχωρα..."
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που μας μεταφέρουν οι αρχαίες παραδόσεις, είναι αυτό της κατασκευής του περίφημου κεραυνού του Διός από τους Κύκλωπες. Σύμφωνα με την Αρχαία Ελληνική μυθολογία, οι Κύκλωπες ήταν αυτοί που δημι¬ούργησαν το ανίκητο αυτό όπλο, το οποίο και έδωσαν στον Δία για να κατατροπώσει τους Τιτάνες.
Από τα "Σχόλια του Αρτεμιδώρου" διαβάζουμε την γνώμη του Ερατοσθένη που υποστήριζε ότι η συνωμοσία των Θεών κατά των Τιτάνων έγινε στο "θυτήριο", όπου οι Κύκλωπες κατασκεύαζαν το φοβερό όπλο, "έχων επί του πυρός κάλυμμα, όπως μη ιδώσει την του κεραυνού δύναμιν".
Μήπως εδώ μιλάμε για ένα πυρηνικό εργοστάσιο, του οποίου τα τοιχώματα προστάτευαν τους εργαζόμενους σε αυτό από "την του κεραυνού δύναμιν", και του οποίου οι επιστήμονες, που θα φορούσαν προφανώς μία ιδιόμορφη στολή με κράνος, η οποία τους προσέδιδε μία διαφορετική περίεργη εικόνα, ονομάστηκαν από την μυθολογία "Κύκλωπες";
Αρκετά τολμηρή ετούτη η υπόθεση, αλλά και αρκετά πιθανή, αν λάβει κάποιος υπόψιν του τις παραπάνω περιγραφές, καθώς και μία βραχογραφία 10000 ετών, που βρέθηκε σε σπηλιά της κοιλάδας Τασσιλί, στις παρυφές της ερήμου της Σαχάρας, η οποία παρουσιάζει την μορφή ενός ανθρώπου, ντυμένου με μία παράξενη στολή, που θυμίζει έντονα αυτή των αστροναυτών ή των εργαζομένων σε πυρηνικό εργοστάσιο. Το κράνος της στολής φέρνει στην μνήμη μας την περιγραφή ενός Κύκλωπα, αφού έχει στο μέτωπο έναν στρογγυλό φεγγίτη για να επιτρέπει την όραση.
http://eleftheriskepsii.blogspot.com/2011/03/blog-post_8622.html
άρχισε να γέρνει το σάιτ! τι έγινε; σας απειλούν ή σας τάξανε τίποτα καλό; πολλά αρχαιοελληνικά παραμύθια γράφονται τώρα τελευταία!!!πολλή μυθολογία και πράσινα άλογα...για ΑΝΤΙ ΝΤΠ σάιτ μάλλον αρχίσατε να μπάζετε νερά!!! μην ερωτοτροπείτε με τις δήθεν ελεύθερες σκέψεις (βλέπε πηγή άρθρου). ελεύθερη σκέψη είναι μόνο αυτή που δεν υποβάλλεται από τα πάθη μας
ΑπάντησηΔιαγραφή"Αξίζει να θυμηθούμε ότι η βιβλιοθήκη της Κωνσταντινούπολης καιγόταν επί μία ολόκληρη εβδομάδα"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο ποιους,αραγε???
Διελυσαν ολο το πολιτισμο που υπηρχε!!
Δεκα βηματα πισω μας πηγαν οι σκοταδιστες!
Ανωνυμε 2 Απριλίου 2011 12:00 μ.μ.: Αρχαιοελληνικα παραμυθια??Να σου θυμησω οτι οταν γραφονταν αυτα τα παραμυθια η Ελλαδα ηταν στο απωγειο της κι εδωσε τα "φωτα" της σ ολο τον κοσμο...Μην πιασουμε τα "κατορθωματα" σας γιατι θα γελασουν και οι αρκουδες...Αιντε μας εχετε ζαλισει με τις ασυναρτησιες σας...Απο που κι ως που θα κρινεις εσυ οτι αυτα ειναι παραμυθια και με ποια ιδιοτητα??Αρχιζει να ξυπναει ο κοσμος και σας κακοφαινετε...Και κατι τελευταιο: απο ποια παθη υποβαλλετε το ανωθεν κειμενο?? Να δουμε τι αλλο θ ακουσουμε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλυτερα να ακουω παραμυθια απο τους Ελληνες παππουδες μου Ησιοδο,Αριστοτελη,Πλατωνα ,Αριστοφανη,παρα απο τους κτηνοβατες και μαστροπούς Αβρααμ και του αιμομικτη Λώτ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΠΑΤΙΑ
Συγχαρητήρια για το άρθρο παιδιά και ελπίζω να αναρτήσετε και άλλα παρόμοια άρθρα να μάθει ο κόσμος. Πράγματι υπήρχε υπερτεχνολογία στην αρχαιότητα και μάλιστα πολύ αναπτυγμένη σε σημείο που εμείς σήμερα φαινόμαστε σαν να ζούμε στην εποχή του λίθου. Άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν μυρωδιά απο τέτοιου είδους θέματα καλό θα ήταν να μην εκφέρουν τη γνώμη τους δημοσίως και να μην αποτρέπουν με αυτό τον τρόπο τη διασπορά της γνώσης.(αφορά τον ανώνυμο 12:00). Δυστυχώς μας έχουν στερήσει τη γνώση για το ένδοξο παρελθόν μας και μας κρατούν στη λήθη.Υπάρχουν παγκόσμια ευρήματα που ανακαλύπτουν τη σπουδαία εκείνη εποχή αλλά δυστυχώς δεν είναι ευρέως γνωστά. Το ανθρώπινο μυαλό αδυνατεί να καταλάβει οτι υπήρξε υπερτεχνολογία πριν απο χιλιάδες χρόνια και ο εγωϊσμός μας νομιζόμενοι οτι ζούμε στο ζενίθ της τεχνολογικής ανάπτυξης μαζί με κάποιους άλλους 'παράγοντες' δεν μας αφήνει να δούμε κάποια πράγματα για τα οποία απο την παιδική ηλικία μας έμαθαν οτι είναι παραμύθια. Πράγματι δεν νομίζετε οτι παραείχαν φαντασία οι αρχαίοι ημων πρόγονοι?
ΑπάντησηΔιαγραφή2¨01 Αυτό ήθελε να πετύχει ο Χριστιανισμός και το πέτυχε!! Να ξεχάσουμε το παρελθόν μας και να πέσουμε πιο εύκολα στο σκοτάδι. Μπράβο!! Πολύ ωραία τα είπες!!! Συγχαρητήρια κι από μένα για το άρθρο. Σπάνια διαβάζω τόσο μεγάλα κείμενα, συνήθως τα προσπαερνάω. Αυτό όμως μου έκοψε την ανάσα!! Συνεχίστε να μας διαφωτίζεται. Μπράβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΠΩΣ Κ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΑΚΡΙΒΩΣ Τ ΙΔΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΕ ΒΑΖΕΙ ΣΕ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΥΡΙΕ 2 Απριλίου 2011 12:00 μ.μ.!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΠ ΟΣΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΕΙΣΤΕ Κ ΣΕΙΣ ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Κ ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ..
ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙΑ.. ΗΣΑΝ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΜΥΘΟΣ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΜΗ!! ΕΠΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΑΜΤΕΙ..
Ο μύθος σχετίζεται γλωσσικά με τη ρίζα *μν – απ’ όπου οι λέξεις μύω, μυώ, μύστης, μυστήριο κ.ά. Υποθέτουμε ότι με τους γνωστικούς μύθους, δηλαδή με μύθους που περιέχουν στοιχεία γνώσης για το κυνήγι, τη βλάστηση, τους καρπούς, οι γέροι μύστες μυούν τους νέους στα μυστικά της φύσης.
Σ’ αυτήν την υπόθεση συνηγορεί ο Όμηρος για τον οποίο μύθος δεν είναι το παραμύθι, αλλά ο λόγος, η συμβουλή, η προσταγή, η πρόταση και η γνώμη.
Θα άξιζε λοιπόν τον κόπο να ασχοληθούμε με το ιστορικό του όρου μύθος ξεκινώντας από τον Όμηρο (8ο αιώνα π. Χ.), πηγαίνοντας στον Πίνδαρο (520 π. Χ.), στον Ηρόδοτο (480 π. Χ.), στον Αριστοτέλη (384 π. Χ.) και τους νεότερους συγγραφείς.
Στον Όμηρο: Στην Ιλιάδα ο Αντήνορας λέει στους Τρώες “Το μύθο μου – δηλαδή τη συμβουλή μου – αν δεν ακούσετε, δεν θα βγει σε καλό σας” (Η 358
και παρακάτω: “Μα ελάτε ομπρός μου, το μύθο μου ν’ ακούσουν όλοι θέλω” (Μ. 80).
Αλλού λέει δημόσια ο Διομήδης: “Εγώ δεν κατάγομαι από γενιά δειλή και τιποτένια για ν’ αψηφήσετε το μύθο μου – δηλαδή τις προτάσεις μου, τη γνώμη μου” (Ξ 127).
Ο μύθος είναι πολλές φορές συναισθηματικά φορτισμένος. Στο στίχο Ε 493 “Ο Σαρπηδόνας άσκημα τον Έκτορα μαλώνει κι ο μύθος του – δηλαδή ο φορτισμένος λόγος του – κατάβαθα τον Έκτορα δαγκώνει”. Και πολλές φορές στο Ομηρικό λεξιλόγιο αποκτά την έννοια της γνώσης και της γνώμης που έχουν οι Ήρωες.
Λέει ο Αχιλλέας στον Αίαντα: “Λίγο – πολύ σωστοί είναι οι μύθοι σου, δεν έχουμε άλλη γνώμη” (Ι 645).
είχανε και κινητά? μήπως το i-tablet ήταν εφεύρεση του Προμηθέα ή του Ήφαιστου και μας κοροϊδεψε η Apple?χαχαχα
ΑπάντησηΔιαγραφήο 12:00 ειναι αλλο ενα νεοελληνικο τουβλο οπως και οι περισσοτεροι στην νεοελληνικη μας νεολαια,αυτη την παιδεια πηραν στο νεοελληνικο μας σχολειο.
ΑπάντησηΔιαγραφή7¨36 είσαι ανόητος και κανονικά δεν θα έπρεπε να ασχοληθεί κάποιος μαζί σου, αλλά τόση βλακεία είναι εκνευριστική και δεν μπορώ να την προσπεράσω. ΒΡΕ άντε να μην πω, ποιόν κοροϊδεύεις;;; Τους προγόνους σου; εκτός κι αν δεν είσαι Έλληνας, αλλά και πάλι θα έπρεπε να σεβαστείς αυτούς που σε έκαναν άνθρωπο;;; ΛΈΜΕ ΤΏΡΑ! Γιατί οι Έλληνες σας έκαναν ανθρώπους ζώα!!! Αν και πιστεύω πως εσύ θέλεις 1000 χρόνια να γίνεις ζώο!!! Όσο για τον 12.00 σε όσους αρέσουμε για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε Ζώα. Αν δεν στηρίξετε το σπίτι σας θα πέσει να σας πλακώσει!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήέλα μωρέ τα τσιράκια των εβραίων είναι που τα βάζουν να μας πουλάνε αρχαιοελληνοσύνη λέγοντας για πεθαμένες ψευτοθρησκείες...ξυπνάτε και δείτε το ΦΩΣ το αληθινό που 2000 χρόνια τώρα φωτίζει τις καρδιές των Ελλήνων
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΠΟΥΔΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΛΑ ΑΠ'ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΙΧΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ.
ΑΛΛΑ ΤΟ ΛΥΠΗΡΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ.
ΑΣ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΚΑΙ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΟΡΕΙΑΑ.
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΚΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΗΘΙΚΗ.
ΑΛΛΗ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΗΘΙΚΗ, ΑΛΛΗ Η ΚΑΘΟΛΙΚΗ, ΑΛΛΗ Η ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΚΛΠ.
Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΗΘΙΚΗ ΔΕΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΠΑΝΩ Σ΄ΑΥΤΗΝ.
ΕΠΕΙΔΗ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΗΘΙΚΗ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΡΘΟ ΛΟΓΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΚΑΠΟΙΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΝΑ ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΝΤΑΙ ΩΣ ΟΠΑΔΟΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ Ή ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΤΙ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΡΕΥΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΑΤΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΚΑΛΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΙΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΟΞΑΣΙΕΣ ΜΑΣ.
ΜΕ ΛΙΓΗ ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΙΑΙΕΣ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΕΞΕΛΗΞΕΩΣ.
ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ. ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΚΟ !
12:49 έχεις δίκιο. εγώ έγραψα το πρώτο σχόλιο χωρίς καν να διαβάσω αναλυτικά το άρθρο! Μπορεί να έχει και ενδιαφέρον δε λέω. Τι γίνεται όμως, δεν θα απαντήσει κανείς από τους υπεύθυνους του σάιτ γιατί από αντι νέα τάξη πραγμάτων το σάιτ μετατρέπεται σε Νέα τάξη πραγμάτων; Ή η υπερτεχνολογία και τα υπόλοιπα είναι η υπάρχουσα τάξη; Παραασχολείται με τα αρχαιοελληνικά το σάιτ και δεν μου αρέσει καθόλου αυτό! δεν νομίζω ότι είχε πιο παλιά τόσο συχνά αναφορές! και δεν έχει σχέση ο τίτλος του σάιτ με αυτά τα θέματα. αυτό είναι το νόημα των σχολίων μου. διαφωνεί κανείς με αυτό; νόμιζα ότι η ΝΤΠ πολεμά την ορθοδοξία ως επικρατούσα ελληνική θρησκεία και υπάρχουν αναφορές πως το κάνει και μέσω προπαγάνδας με Νεοειδωλολάτρες! Ν Ο Μ Ι Ζ Ω ;
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμος 2 Απριλίου 2011 4:34 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜύθος σημαίνει ομιλία, λόγος στα αρχαία ελληνικά και όχι η μύηση με την σημερινή έννοια που δίνουμε του μυστικού.
Μην διαστρεβλώνετε παρακαλώ την γλώσσα μας.
Ώγυγος
ΝΕΟΕΙΔΟΛΩΛΑΤΡΕΣ,ΕΝΝΟΕΙΣ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ? ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΑΝΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΟΛΠΑ ΕΓΩ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΥΣ ΞΕΡΩ.
ΑπάντησηΔιαγραφήαπάντηση κανείς! μόνο εξυπνάδες, ετυμολογίες και σιωπή!!!!! τι σχέση το σάιτ που είναι αφιερωμένο στον πόλεμο ενάντια της ΝΤΠ με τα αρχαιολελληνικά ειδικά τη στιγμή που υπάρχουν αναφορές ότι η Μασωνία χρησιμοποιεί ΝεοΑρχαιολάτρες για παραπλάνηση και διαφθορα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση κανείς?
Σιωπή...
Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΟΠΛΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΥΒΛΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφή