Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΥΘΟΣ, ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ


Του Κωνσταντίνου Χολέβα 
Πολιτικού Επιστήμονος-Συγγραφέως

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου 1821 θα συνοδευθεί από τη μονότονη προσπάθεια κάποιων « προοδευτικών» να ξαναγράψουν την Ιστορία. Μόνιμος στόχος των συγκεκριμένων διανοουμένων και αρθρογράφων είναι το Κρυφό Σχολειό. Το χαρακτηρίζουν μύθο και το χλευάζουν. Προφανώς είναι ανιστόρητοι ή εμπαθείς ή και τα δύο μαζί. 
Αντιλαμβάνομαι ότι οι στόχοι τους είναι δύο. Πρώτον να υποβαθμίσουν τον πατριωτικό ρόλο της Εκκλησίας και δεύτερον να εξωραΐσουν την Οθωμανική Αυτοκρατορία και να την παρουσιάσουν φιλελεύθερη και ανεκτική. 

Ας έλθουμε στον πρώτο στόχο τους.
 Τους ενοχλεί η υπενθύμιση ότι στα δύσκολα χρόνια της δουλείας η Ορθόδοξη Εκκλησία και οι κληρικοί ανέλαβαν την εκπαίδευση και την εθνική αφύπνιση των υποδούλων. 

Δεν θα καταφύγουμε σε μαρτυρίες Ελλήνων της εποχής εκείνης. Θα θυμίσουμε τί έγραφε σε επιστολή του ο Ρωμαιοκαθολικός Γκέρλαχ, πάστορας της Γερμανικής Πρεσβείας της Κωνσταντινουπόλεως το 1575. 

Αντιγράφουμε
 από το σπουδαίο σύγγραμμα του συγχρόνου μας Γερμανού Ρωμαιοκαθολικού κληρικού και Νεοελληνιστή Γκέρχαρντ Ποντσκάλσκι 

«Η Ελληνική Θεολογία επί Τουρκοκρατίας», ελληνική έκδοση Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης, 2005): « Πουθενά σε ολόκληρη την Ελλάδα δεν ευδοκιμεί η μελέτη. Δεν υπάρχουν δημόσιες ακαδημίες ή καθηγητές, με εξαίρεση τα κοινά σχολεία, όπου διδάσκονται τα αγόρια ανάγνωση με το Ωρολόγιο, την Οκτώηχο, το Ψαλτήριο και άλλα βιβλία που χρησιμοποιούνται στις ακολουθίες. Ελάχιστοι όμως από τους ιερείς και τους μοναχούς κατανοούν πραγματικά αυτά τα βιβλία» (σελ. 86). 

Να, λοιπόν, που ένας Γερμανός κληρικός του 16ου αιώνος, ο οποίος δεν είχε κανένα λόγο να κατασκευάζει μύθους υπέρ του Ορθοδόξου κλήρου, παραδέχεται σε επιστολή του προς τον Γερμανό λόγιο Μαρτίνο Κρούσιο, ότι οι μοναχοί και οι κληρικοί ήταν οι μόνοι που αγωνιζόντουσαν κατά την περίοδο εκείνη να μορφώσουν τα Ελληνόπουλα, παρά τα δικά τους μορφωτικά κενά. 

Ερχόμαστε τώρα
 στην προσπάθεια των κατασκευαστών της «προοδευτικής Ιστορίας» να εξωραΐσουν την Οθωμανική Αυτοκρατορία. 

Υποστηρίζουν ότι δεν υπήρχε καταπίεση εις βάρος της παιδείας των Ρωμηών. 

Ας δούμε όμως πώς περιγράφει το κλίμα του 17ου αιώνος ένας επιφανής Έλληνας που τελικά έχασε την ζωή του λόγω της υπερβολικής τόλμης του. Καταθέτουμε τη μαρτυρία του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Κυρίλλου Λουκάρεως, ο οποίος στραγγαλίστηκε το 1638 από τους Τούρκους. Έγραφε το 1616 σε μία πραγματεία του- προκήρυξη προς τους Έλληνες: 

«Ημπορούσι να είπουν οι Λατίνοι… μάθημα και σοφίαν δεν έχετε, αμή είσθε δούλοι και έχετε τους Τούρκους πάνω από τα κεφάλια σας…. Όσον πως δεν έχομεν σοφίαν και μαθήματα αλήθεια είναι…. Η πτωχεία και η αφαίρεσις της βασιλείας μας το έκαμαν και ας έχωμεν υπομονήν». 

Ομολογεί ο Πατριάρχης με αρκετό θάρρος ότι οι Έλληνες δεν είχαν «μαθήματα»,
 δηλαδή σχολεία, διότι ήσαν υπόδουλοι. Έχασαν το κράτος τους και λόγω εχθρικής καταπίεσης δεν μπορούν να μορφωθούν, με αποτέλεσμα να τους ειρωνεύονται οι Δυτικοί Χριστιανοί. 

Επισημαίνουν οι αμφισβητίες: Μα καλά τον 18ο αιώνα έχουμε πλέον αξιόλογα ελληνικά σχολεία στα Γιάννενα, στην Κοζάνη, στην Σμύρνη, στο Άγιον Όρος κλπ. Και ο Πατροκοσμάς σχολεία ίδρυε. 

Απαντούμε ότι την εποχή εκείνη είχε χαλαρώσει κάπως η Οθωμανική αυθαιρεσία λόγω πιέσεων έξωθεν. Όμως και τότε ακόμη υπήρχε ανάγκη για κρυφά μαθήματα. Γιατί; 

Την απάντηση δίνει ο Γάλλος δημοσιογράφος Ρενέ Πυώ στο βιβλίο του « Δυστυχισμένη Βόρειος Ήπειρος» (ελληνική έκδοση ΤΡΟΧΑΛΙΑ, Αθήνα χ.χρ.): Ο Πυώ ακολούθησε το 1913 τον Ελληνικό Στρατό που απελευθέρωσε την ενιαία Ήπειρο και διηγείται τί άκουσε σχετικά με την Τουρκοκρατία στο Αργυρόκαστρο: 

«Κανένα βιβλίο τυπωμένο στην Αθήνα δεν γινόταν δεκτό στα σχολεία της Ηπείρου. Ήταν επιβεβλημένο να τα προμηθεύονται όλα από την Κωνσταντινούπολη. Η Ελληνική Ιστορία ήταν απαγορευμένη, Στην περίπτωση αυτή λειτουργούσαν πρόσθετα κρυφά μαθήματα, όπου ο νεαρός Ηπειρώτης μάθαινε για τη μητέρα πατρίδα, διδασκόταν τον εθνικό της ύμνο, τα ποιήματά της και τους ήρωές της» (σελ 126). 

Ένας Γάλλος πολεμικός ανταποκριτής καταγράφει χωρίς φόβο και πάθος την τουρκική πολιτική στον τομέα της παιδείας στις αρχές του προηγουμένου αιώνος. Κρυφά μαθήματα για τα ελληνόπουλα. Αυτή είναι η αλήθεια, την οποία οι δήθεν προοδευτικοί θέλουν να αγνοούν. Προτιμούν να εμφανίζονται και ανιστόρητοι και εμπαθείς. 

Αδιάψευστοι μάρτυρες είναι τα τοπωνύμια. Στην Πελοπόννησο, στην Κρήτη, στη Βοιωτία, στις Κυκλάδες, στην Ήπειρο, στη Μακεδονία, στη Μικρά Ασία, παντού όπου έζησε ο Ελληνισμός διασώζεται ακόμη το τοπωνύμιο Κρυφό Σχολειό. 

Δεν μπορεί σε τόσα διαφορετικά μέρη να.....έπαθαν οι κάτοικοι ομαδική παράκρουση! Η προφορική παράδοση από γενιά σε γενιά διέσωσε στην ιστορική μνήμη την αλήθεια για το Κρυφό Σχολειό. 
http://www.resaltomag.blogspot.com/

Αυτήν ακριβώς που περιγράφει ο υπασπιστής του Κολοκοτρώνη Φώτιος Χρυσανθόπουλος ή Φωτάκος, όταν γράφει στον Α΄ τόμο των Απομνημονευμάτων του (σελίδα 46) ότι την παιδεία επί Τουρκοκρατίας την είχαν στα χέρια τους οι ιερείς και όλα αυτά«εγίνοντο εν τω σκότει και προφυλακτά από τους Τούρκους»!


 ΑΝΟΙΞΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ: 
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=5485

9 σχόλια:

  1. πες τα αγορι μου πες τα να σκασουν απο το κακο τους.Εμεις θα τα λεμε,θα τα τονιζουμε και θα τα υπενθυμιζουμε και ασε τους ξενους να σκανε.μια ζωη η ελλαδα μονη της ηταν αλλα δεν μασησε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. φοβάμαι πως στην ίδια μοίρα βρισκόμαστε και σήμερα. Τα σχολικά βιβλία είναι τόσο ανθελληνικά που καταντάνε απειλή κατά του έθνους και χύνουν σταγόνα-σταγόνα δηλητήριο στις αθώες ψυχούλες των παιδιών μας, κάνοντάς τα σύγχρονους Γεννίτσαρους! Μπορούμε να αντισταθούμε αν δεν συνεχίσουμε να αδιαφορούμε για το μέλλον τους, μέσω των συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων να πιέσουμε για Ελληνική παιδεία
    με Ελληνική Γραμματεία (Αριστοτέλη, Σωκράτη, Πλάτων) και Αρχαία Ελληνικά από την 1η δημ. Στην Αγγλία διδάσκουν στην 1η δημ Αρ.Ελλ.Τα Αρ.Ελλ. δεν είναι νεκρή γλώσσα 60% όλων των γλωσσών είναι Ελληνικά. Αλλιώς ας γυρίσουμε πίσω στο κρυφό σχολειό κι ας διδάξουμε εμείς τα παιδιά μας την ΣΩΣΤΗ ιστορία και γλώσσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το οτι καποιοι μανιασμενα προσπαθουν να αποδωσουν ρολο στην εκκλησια κατα την επανασταση πριν και κατα την διαρκεια ,σε βαζει σε σκεψεις...
    Το ξαχνεις....και σε πιανει μελαγχολια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν είχε ρόλο ή όχι η εκκλησία κατά την επανάσταση δεν έχει καμία σημασία στις μέρες μας! Τώρα να δούμε τι θα κάνουμε χωρίς να περιμένουμε βοήθεια από κανένα κράτος, γιατί είναι φανερό πως μας μισεί, ούτε καμία εκκλησία γιατί βλέπουμε πως τώρα τουλάχιστον δεν στέκεται στο ύψος της (βλ.Ιερόνυμο)εκτός από τον Άνθιμο που μου αρέσει πολύ, παρ'όλο που δεν είμαι Χριστιανός|ή πλέον!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ...γυρνα το μαγουλο να φας τη χαστουκα σου!!!αυτο διδασκανε στο κρυφο σχολειο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. H επίσημη εκκλησία πρέπει να ζητήσει πρώτα συγγνώμη, που συρρίκνωσε τον ελληνισμό και μας κατάντησε γραικύλους και ύστερα να σκύψουμε όλοι πλέον μαζί να βοηθήσουμε τη χώρα.
    Είναι γνωστό ότι κρυφό σχολειό δεν υπήρξε. Αντίθετα ενώ το πατριαρχείο ήταν επιφορτισμένο με τη μόρφωση των χριστινόπαιδων (βλέπε προνόμοια και Γεννάδιο Σχολάριο), δεν έφτιαχνε σχολεία διότι οι εκάστοτε πατριάρχες επιδίδονταν σε αφαίμαξη πλούτου από τους πιστούς για να αναριχώνται στο πατριαρχικό θρόνο.
    Ετσι π.χ. ο Γρηγόριος ο Ε΄ έγινε πατριάρχης όχι μία αλλά τρεις φορές. Στην δε πρώτη πατριαρχεία του, αφόρισε τον ΜΕΓΑ Ρήγα Φεραίο, ενώ μερικοί ιστορικοί υποστηρίζουν ότι έβαλε χέρι και στη δολοφονία του.
    Ελεος με το κρυφό σχολειό..έλεος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΤΟΝ ΚΑΚΚΟ ΣΟΥ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΠΑΛΙΟΚΟΥΜΟΥΝΙ Η ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΕΙΣΑΙ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ 11.3Ο, ΒΡΗΚΕΣ ΤΗΝ ΜΕΡΑ ΠΑΛΙΟΞΕΡΑΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΣΟΥ.
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ-ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σταματήστε να φαγώνεστε για τ'όνομα του Δία ή του Χριστού, τι σημασία έχει;; Η πατρίδα βρίσκεται υπό κατοχή κι εμείς μοιράζουμε ευθύνες στις θρησκείες. Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο;; Η πίστη είναι προσωπική υπόθεση του καθενός, είναι αυτό που εξυψώνει την ψυχή μας. Η πατρίδα όμως δεν είναι προσωπική υπόθεση, αλλά υπόθεση΄ΟΛΩΝ μας. Μη περιμένετε την βοήθεια του κράτους, γιατί μας μισεί, ούτε και της εκκλησίας η οποία δεν στέκεται στο ύψος της (βλ.Ιερόνυμο) αν και υπάρχουν εξαιρέσεις (βλ.Άνθιμο) η πατρίδα χρειάζεται όλα τα παιδιά της και τα πλανημένα από τον Χριστιανισμό και τα πλανημένα από την πατρώα "θρησκεία" Μαζέψτε τα μυαλά σας και μην σπέρνετε έριδες. Αυτή την βρομοδουλειά την έχουν αναλάβει οι εχθροί μας. Μη πέφτουμε στις παγίδες τους!!! ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για τον 12.20 : Κάτι σαν εσένα ξέφυγαν του μεγάλου Αρη και κατάντησε η χώρα μας έτσι.Υποκριτή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή