Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Υποσυνείδητα μηνύματα και περίεργοι χαρακτήρες στα βιβλία των παιδιών!!



Γλώσσα Α' Δημοτικού >Βιβλίο Μαθητή > πρώτο τεύχος
(σελίδες 1-40 (Όνομα αρχείου=math_a_1_1_40),
 66-70(Όνομα αρχείου=math_a_1_66_70),
71-80(Όνομα αρχείου=math_a_1_71_80)),

Μαθηματικά Α' Δημοτικού> Τετράδιο Εργασιών β τεύχος
 σελίδες 1-40(Όνομα αρχείου=teyxos_b_1_40),

Το θέμα το μηνύματος μου είναι το πως προωθείτε η πολυπολιτισμικότητα μέσα από τη εκπαίδευση .Τα παραπάνω είναι σύνδεσμοι για δυο από τα βιβλία της  Α Δημοτικού.
 Στην  Γλωσσά της Α δημοτικού,(math_a_1_1_40) στην....
σελίδα 7 γνωρίζουμε τους ήρωες  του βιβλίου ,οπού  ανάμεσα σε  αυτούς υπάρχει και  ο Σαμπερ.

 Στην σελίδα 70(math_a_1_66_70)ο Σαμπέρ μας διηγείται μια ιστορία από την χωρά του. Εκεί μπορείτε να δείτε και τους χαρακτήρες της ιστορίας του(τουρμπάνια κ.τ.λ).

Στην σελίδα 76 (math_a_1_71_80) υπάρχουν δυο εικόνες από πίνακες. Η πρώτη είναι από την γέννηση του Ιησού, οπού υπάρχουν άνθρωποι διαφορών εθνικοτήτων (σωστό επειδή ο χριστιανισμός είναι μια θρησκεία αγάπης, μάλλον τυχαία θα επέλεξαν αυτή την εικόνα στο συγκεκριμένο βιβλίο ).Στη δεύτερη εικόνα το θέμα είναι τα κάλαντα ,εκεί βλέπουμε ένα έγχρωμο  παιδάκι τυμπανιστή.

Πάμε τώρα  στο τετράδιο εργασιών β τεύχος των μαθηματικών της Α δημοτικού (teyxos_b_1_40).

Στην σελίδα   4 βλέπουμε το σύμβολο ομαδικότητας –την ομάδα μαθητών.
 Στις  σελίδες  6,7  γνωρίζουμε την ομάδα των ηρώων του βιβλίου. Ανάμεσα σε  αυτούς η Κόριννα και η Ιλντα . Η Κόριννα όπου εκτός από την σελίδα 6 σε μια στάση  μονό είναι  τα ματιά της <<στρογγυλά>>,σε όλο τ άλλο βιβλίο είναι σχιστά ( ακόμα και όταν δεν κάνει ποδήλατο ).Επίσης η Ιλντα είναι πάντα χαμογελαστή σε αντίθεση με την Βάσω δίπλα της που είναι  αδιάφορη ας πούμε.
   Στις ίδιες σελίδες γνωρίζουμε την Υπατία την Αλεξανδρινή και τον Πυθαγόρα, πουθενά στα κείμενα που μας πληροφορούν γι αυτούς δεν αναφέρεται η εθνικότητα. Ας πούμε  η  Υπατία θα μπορούσε να πει κάποιος οτι ήταν σκοπιανή, αλλά το παιδί της Α Δημοτικού θα ξέρει να του απαντήσει τι ήταν από μόνο του, μάλλον. 

 Όπα , στην σελίδα 10 , στο δυο βλέπουμε ομάδες παιδιών αλλά εκεί ξεχωρίζουμε και ένα παιδάκι που δεν το γνωρίζουμε. Αν πάμε στην σελίδα 23 θα το γνωρίσουμε ,είναι ο Χασάν ,και είναι και στεναχωρημένος.

 Μερικά στοιχειά τα έγραψα επειδή κάποιος  θα μπορούσε να τα θεωρήσει υποσυνείδητα  μηνύματα .Αλλά το πιο σημαντικό θα έλεγα είναι οι χαρακτήρες. Αν θέλετε να δημοσιεύσετε  το θέμα βγάλτε ότι θεωρείται πιο σημαντικό, η κάντε ότι αλλαγές νομίζεται .Τα παραπάνω τα εντόπισα σε μια γρήγορη ανάγνωση που έκανα….δεν χρειάζεται να πούμε ότι τα βιβλία της Α Δημοτικού είναι σαν οδηγός  
μαγειρικής σε σχέση με τα παλιά 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου