Την ώρα που η κυβέρνηση στήνει τηλεοπτικά θεάματα για τα σκληρά μέτρα που θα ληφθούν κατά των πρατηριούχων με «πειραγμένες» αντλίες, τα ίδια τα συναρμόδια υπουργεία προωθούν την εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων σε όλα τα πρατήρια, που νομιμοποιούν την κλοπή δεκάδων εκατομμυρίων λίτρων καυσίμου κάθε χρόνο από τους καταναλωτές!
Ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ντ. Ρόβλιας, μαζί με τον γ.γ. του υπουργείου, Στ. Κομνηνό, έστησαν ένα ευχάριστο show για το....
τηλεοπτικό κοινό, εκθέτοντας στις κάμερες περίπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα, με τα οποία αλλοιώνουν ορισμένοι λωποδύτες πρατηριούχοι τις ενδείξεις των αντλιών, για να «ξαφρίζουν» τους καταναλωτές με ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων. Και προανήγγειλαν λουκέτα στα πρατήρια αυτά, βαριά πρόστιμα και ποινές φυλάκισης μέχρι 5 χρόνια, με διάταξη που θα φέρουν το συντομότερο στη Βουλή.Ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ντ. Ρόβλιας, μαζί με τον γ.γ. του υπουργείου, Στ. Κομνηνό, έστησαν ένα ευχάριστο show για το....
Πίσω από αυτό το show, με το «ξαναζεσταμένο» για τους γνωρίζοντες «φαγητό» (πρατήρια με τέτοια συστήματα είχαν εντοπισθεί και πριν αρκετούς μήνες, ενώ και τότε, όπως σήμερα, είχαν γίνει εξαγγελίες αυστηρότερης αντιμετώπισης με νέο νόμο), κρύβεται μια πραγματική επιχείρηση νόμιμης καταλήστευσης των καταναλωτών, που επιχειρείται να συγκαλυφθεί με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα:
- Στις 21 Δεκεμβρίου δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία καθορίζονται οι προδιαγραφές των συστημάτων παρακολούθησης εισροών-εκροών σε όλα τα πρατήρια. Μεγαλύτεροι υπέρμαχοι της εγκατάστασης αυτών των συστημάτων, που προωθείται στο όνομα της πάταξης του λαθρεμπορίου, είναι οι ίδιες οι συνδικαλιστικές ενώσεις των βενζινοπωλών, που εμφανίζονται περιέργως πρόθυμες να επιβαρυνθούν τα μέλη τους με μεγάλα κόστη εγκατάστασης και συντήρησης αυτών των συστημάτων για να μη χάνει έσοδα το κράτος –τέτοια διάθεση φιλοπατρίας και αφιλοκερδούς προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο είναι μάλλον σπάνια για εκπροσώπους συντεχνιών στην Ελλάδα.
- Μια βαθύτερη ματιά στο θέμα αποκαλύπτει ότι οι βενζινοπώλες έχουν έναν παραπάνω λόγο να ενδιαφέρονται για την εγκατάσταση των συστημάτων, πέραν της φιλοπατρίας τους: με τα νέα συστήματα, θα μπορούν άφοβα να πουλάνε στους πελάτες τους «φουσκωμένα» καύσιμα από θερμοκρασιακές διαστολές και να τους χρεώνουν για μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές που πραγματικά φθάνουν στα ντεπόζιτα.
- Το πρόβλημα αυτό είναι γνωστό παγκοσμίως και στα άλλα στάδια της αγοράς καυσίμων έχει αντιμετωπισθεί με το διεθνώς δόκιμο τρόπο: όταν τα διυλιστήρια πουλάνε καύσιμα στις εταιρείες εμπορίας και αυτές με τη σειρά τους στους πρατηριούχους, γίνεται με ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα αναγωγή στη θερμοκρασία των 15 βαθμών Κελσίου. Έτσι, στα δύο πρώτα στάδια της αγοράς υπάρχει ένα σταθερό σημείο αναφοράς και αποφεύγονται φαινόμενα ελλειμματικών ή πλεονασματικών (σε θερμοκρασίες κάτω των 15 βαθμών) παραδόσεων.
- Όμως, στη λιανική πώληση καυσίμου από τους βενζινοπώλες η μέτρηση της ποσότητας γίνεται με βάση τον όγκο (σε λίτρα), χωρίς αναγωγή σε θερμοκρασία 15 βαθμών, με συνέπεια, επειδή μεγάλο μέρος των παραδόσεων γίνεται τους θερμούς μήνες του έτους, οι καταναλωτές να χάνουν πολλές δεκάδες εκατομμύρια λίτρα, η αξία των οποίων επαυξάνει τα περιθώρια κέρδους των βενζινοπωλών!
- Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα που θα εγκατασταθεί στα πρατήρια λύνει οριστικά αυτό το πρόβλημα, υπέρ των βενζινοπωλών, όμως, και όχι υπέρ των καταναλωτών: ενώ το σύστημα, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες προδιαγραφές του, θα μπορεί να υπολογίζει τις ποσότητες που παραδίδονται με αναγωγή στους 15 βαθμούς Κελσίου, δεν προβλέπεται να γίνεται διόρθωση της αξίας του καυσίμου στον τελικό καταναλωτή. Έτσι, με τις διαστολές των καυσίμων, οι πρατηριούχοι θα συνεχίσουν το… γλέντι των «λειψών» παραδόσεων, οι καταναλωτές θα πληρώνουν για καύσιμα που δεν παίρνουν και οι βενζινοπώλες να πληρώνονται για καύσιμα που δεν πουλάνε, έχοντας πλέον την «ευλογία» του νομοθέτη και την «ηλεκτρονική προστασία» των νέων συστημάτων, για να μην κινδυνεύουν να χαρακτηρισθούν ως λαθρέμποροι.
Είναι ενδιαφέρον, ότι το πρόβλημα της νόμιμης καταλήστευσης του καταναλωτή με το νέο σύστημα παρακολούθησης εισροών-εκροών είχε επισημανθεί και στη Βουλή, πριν από μερικές ημέρες, από βουλευτή του ΠΑΣΟΚ (τον κ. Θ. Οικονόμου), ο οποίος κατέθεσε σχετική ερώτηση προς τους συναρμόδιους υπουργούς. Άγνωστο είναι αν πρόλαβαν να απαντήσουν οι συναρμόδιοι υπουργοί στα καίρια ερωτήματα του βουλευτή, βέβαιο είναι όμως ότι τέσσερις ημέρες πριν τα Χριστούγεννα έσπευσαν να δημοσιεύσουν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την Κοινή Υπουργική Απόφαση, χωρίς την παραμικρή αλλαγή για την προστασία των καταναλωτών –φαίνεται ότι η κυβέρνηση πλέον νομοθετεί για την προστασία του συμπαθούς κλάδου των βενζινοπωλών, αδιαφορώντας για τους καταναλωτές.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπογράφεται από τον κ. Ρόβλια και το συναρμόδιο υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δ. Ρέππα, έγινε λίγες ημέρες αργότερα προσπάθεια να «κρυφτεί» πίσω από εντυπωσιακές ανακοινώσεις για την προστασία των καταναλωτών από απατεώνες με «πειραγμένες» αντλίες. Αδιευκρίνιστο παραμένει ποιος θα προστατεύσει τους καταναλωτές από… τους νομοθέτες.
Αγαπητοί συντελεστές του anti-ntp θα σας παρακαλούσα να προσέξετε και να επανεξετάσετε το παρόν άρθρο γιατί πολύ απλά έχει πολλά λάθη . Σας μιλώ ως νομιμότατος μέχρι τελευταίου λίτρου πρατηριούχος υγρών καυσίμων και συνάμα ώς ένας από τους καλύτερους φοροεισπράκτορες του κράτους μιας και στο 1,60 € που πουλώ αμόλυβδη το 1 € είναι φόροι του κράτους . Περιμένω από εσάς μιας και είμαι φανατικός επισκέπτης-αναγνώστης σας να ασχοληθείτε και να ξεμπροστιάσετε την προπαγάνδα της κυβέρνησης η όποια κυκλοφόρησε το τυράκι για τους τους δήθεν κλέφτες πρατηριούχους (ο μηχανισμός που παρουσίασε ο Ρόβλιας ότι κλέβει στις περισσότερες αντλίες δεν χωρά!!) αφού δεν τα κατάφερε με τους φαρμακοποιούς . Έτσι κυκλοφόρησε το όλο θέμα με τους πρατηριούχους για να με πρίζει εμένα ο κάθε κουτός Έλληνας που δεν μπορεί να ξεχωρίσει την προπαγάνδα από τις σωστές ειδήσεις .
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι κάτι τελευταίο . Δεν είπα ότι δεν υπάρχουν κλέφτες πρατηριούχοι αλλά ας μας πούνε επιτέλους ποιοι είναι και όχι να μας λένε "Έγιναν 50 έλεγχοι και πιάσαμε 3 πρατήρια να κλέβουν . Ποιοι ήταν αυτοί ? Ας τους κλείσουν τα πρατήρια να δουλέψουν αυτοί που πρέπει .... "
Αυτά τα ολίγα για την ώρα και θα επανέλθω με αποστολή άρθρου πάνω στο σύστημα εισροών - εκροών για να σας αποδείξω την ορθότητα των όσων γράφω παραπάνω και το πόσο καλό θα είναι για τον καταναλωτή το εν λόγω σύστημα .
Συνεχίστε την καλή δουλειά που κάνετε ως τώρα
Μετά τιμής
Αντώνιος
Νικος
ΑπάντησηΔιαγραφήφιλε αντωνη δεν εισαι το μονο θυμα της κυβερνητικης προπαγανδας ειναι παγια τακτικη των εκαστοτε αχυρανθρωπων που κυβερνανε να βαζουν σε αντιδικια τις κοινωνικες ομαδες μεταξυ τους για να αποδομησει τον οικονομικο ιστο της χωρας (δημοσιο αγροτες αυτοαπασχολουμενοι μικρομεσαιες επιχειρησεις κτλ)και να παραδωσει τον ελεγχο της αγορας στα πολυεθνικα συμφεροντα.Το θεμα ειναι να μεινουμε ενωμενοι και να μην σφαζομαστε μεταξυ μας αλλα να πολεμησουμε ολι μαζι τον κοινο εχθρο και να μην πεφτουμε θυματα των επικοινωνιακων τεχνασματων των κρατουντων.Να αρχισουμε να σκεφτομαστε πολυσυνθετα και να προσπαθουμε να δουμε τι υπαρχει πισω απο την κουρτινα
υγ
1)αν πεινασει ο γειτονας θα πεινασουμε κι εμεις
2)οταν ο χοντρος αδυνατιζει(απο την πεινα) ο αδυνατος πεθαινει
σε κάθε επάγγελμα υπάρχουν μαλακες... και στους πρατηριούχους και παντού... το θέμα είναι ότι αυτό με τις αντλίες γίνεται να κερδίσουν τα διηληστηρια και η κυβέρνηση... εσάς πιόνια σας έχουν... περιμένω email σου
ΑπάντησηΔιαγραφήΈως την ολοκλήρωση του άρθρου μου λόγω φόρτου εργασίας σας παραπέμπω στην σελίδα της ομοσπονδίας βενζινοπωλών www.ebna.gr στην οποία μπορείτε να διαβάσετε σε μορφές .pdf και .doc (στα δεξιά) όλα τα άρθρα που έχουν αναρτηθεί προκειμένου να διαπιστώσετε με τα μάτια σας το τι συμβαίνει στην αγορά καυσίμων . Να συμφωνήσω δε απόλυτα με τον φίλο Νίκο ο οποίος πολύ εύστοχα επισημαίνει ότι μας έχουν βάλει τα καθίκια οι κυβερνώντες να σφαζόμαστε μεταξύ μας και να περνούν νομοσχέδια νύχτες χωρίς φεγγάρια ! Και κάτι ακόμα . Ο κλάδος των πρατηριούχων είναι από τους ελάχιστους πιστεύω που τους ευνοούν οι φθηνές τιμές . Με 0,05 € μεικτό κέρδος το λίτρο μας συμφέρει η αμόλυβδη βενζίνη στο 1€ και όχι στο 1,60 € που "παίζει σήμερα"
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά τιμής
Αντώνιος