Ρεπορτάζ : Γιώργος Λιάλιος
(από την Καθημερινή)
Το ενδεχόμενο να διακοπούν τα έργα στους αυτοκινητόδρομους που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης δείχνει για πρώτη φορά ορατό, έστω κι αν όλοι το απεύχονται. Η μία μετά την άλλη οι τράπεζες που δανειοδοτούν τα έργα διακόπτουν...
τη ροή της χρηματοδότησης, επικαλούμενες την αργή πρόοδο των έργων αλλά και την αυξανόμενη άρνηση των οδηγών να καταβάλουν διόδια, άρνηση που σε κάποιες περιπτώσεις αγγίζει και.... το 20% των διελεύσεων. Οι παραχωρησιούχοι βρίσκονται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και το υπουργείο Υποδομών, προσπαθώντας να δώσουν λύση στο μείζον πρόβλημα που έχει ανακύψει, ενώ από την πλευρά του το υπουργείο αναζητεί τρόπους να επιλύσει τις εκκρεμότητες του Δημοσίου -όπως η καταβολή του ΦΠΑ και η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων-προκειμένου να μην χρειαστεί να καταβάλει δυσθεώρητες αποζημιώσεις στους εργολάβους και να διαχειριστεί ημιτελείς εθνικές οδούς...
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι τράπεζες (με τις οποίες οι παραχωρησιούχοι έχουν συνάψει μακροχρόνιες δανειακές συμβάσεις) άρχισαν πλέον να διακόπτουν την καταβολή της χρηματοδότησης, στην οποία βασίζεται η εξέλιξη των έργων. Στην περίπτωση του Ε65 (του αυτοκινητόδρομου που θα ενώσει το Μαλιακό κόλπο με τα Ιωάννινα) η χρηματοδότηση έχει σταματήσει εδώ και 3 μήνες, ενώ εδώ και 2 μήνες δεν έχει καταβληθεί η αντίστοιχη δόση του δανείου για την εθνική οδό Μαλιακού - Κλειδιού. Μάλιστα οι τράπεζες απειλούν ότι θα διακόψουν άμεσα τη χρηματοδότηση και για την εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών. «Γνωρίζουμε το πρόβλημα και το παρακολουθούμε. Οι δανειακές συμβάσεις βέβαια έχουν υπογραφεί με τους παραχωρησιούχους και όχι το Δημόσιο. Από την πλευρά μας, κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε να επιλύσουμε άμεσα τα προβλήματα που έχουν ανακύψει με ευθύνη του κράτους, όπως τη μη έγκαιρη καταβολή του ΦΠΑ», λέει στην «Κ» ο γ.γ. συγχρηματοδοτούμενων έργων, κ. Σ. Λαμπρόπουλος.
Το τελευταίο διάστημα
Το σημαντικότερο πρόβλημα που έχει ανακύψει αφορά την αυξανόμενη άρνηση των οδηγών να πληρώσουν διόδια. Το ποσοστό αυτό πριν από ένα έτος υπολογιζόταν στο 1% των διελεύσεων και οι παραχωρησιούχοι αντιμετώπιζαν το ζήτημα ως... γραφικό. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, μετά τις διαδοχικές αυξήσεις στις τιμές των διοδίων και τον πολλαπλασιασμό των σταθμών το ποσοστό αυτό έχει φθάσει σε ορισμένους σταθμούς (σύμφωνα με στελέχη των κοινοπραξιών) στο 15-20% των διελεύσεων! Το γεγονός αυτό δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα, καθώς το «μοντέλο» της σύμβασης παραχώρησης βασίζεται στην αποπληρωμή των δανείων κατασκευής και των εξόδων συντήρησης μέσω των διοδίων που καταβάλλονται από τους οδηγούς. «Το φαινόμενο μεγεθύνεται», λέει ο κ. Λαμπρόπουλος. «Πρέπει ωστόσο να θυμόμαστε ότι αυτός που δεν καταβάλλει διόδια παραβιάζει τον νόμο, οι παραβάτες καταγράφονται και θα αντιμετωπίσουν υψηλά πρόστιμα».
Πάντως, οι αυξήσεις στα διόδια συνεχίζονται. Στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός ανακοίνωσαν ότι προχωρούν στις ετήσιες τιμαριθμικές αυξήσεις (υπολογίζονται στις αρχές του χρόνου με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή), ενώ σε ανάλογη κίνηση αναμένεται να προχωρήσει και ο Μορέας εντός του μήνα.
http://fimotro.blogspot.com/2011/01/blog-post_5749.html
κ. Λαμπρόπουλε αυτό θέλουμε και εμείς να μας πάτε στα δικαστήρια.Περιμένουμε
ΑπάντησηΔιαγραφήέτσι φιλε συναγωνιστή ανώνυμε έτσι ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήKAI ME TOYΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΤΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΑ ΤΟΥΣ ΚΟΨΟΥΝ ΡΕ ΦΙΛΑΡΕΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή