Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

1 Δισ. ευρώ ξόδεψε η βιομηχανία τροφίμων για να μας κοροϊδέψει

Anti-ntp: Αυτό έλειπε... γι αυτό λέμε μην πιστεύετε από ότι βλέπετε... ΤΙΠΟΤΑ!!!!... η "δηλητηρίαση" του πληθυσμού με σαβούρες καλά κρατεί από τις βιομηχανίες της Νέας τάξης..



Πριν μερικές εβδομάδες το Ευρωκοινοβούλιο απέρριψε το σύστημα σήμανσης με χρώματα (σηματοδότη) που πρότειναν οργανώσεις υγείας και καταναλωτών που έδειχνε απλά με χρώματα αν μία τροφή ήταν υγιεινή η όχι. Αντί γι αυτό ψήφισαν τις λεγόμενες Ενδεικτικές Ημερήσιες Προσλήψεις (GDAs) δημιουργία εταιριών όπως Coca Cola, Nestle, Unilever, Danone, Kraft, Quaker, και Mars που στην ουσία .
..
παρουσιάζει τις διατροφικές πληροφορίες διαστρεβλωμένες έτσι ώστε όλες οι τροφές να φαίνονται υγιεινές όπως γαριδάκια και κέικ.
Το πρόβλημα είναι ότι φαίνεται ότι o Πανευρωπαϊκός Σύνδεσμος Εταιριών Τροφίμων (CIAA) ξόδεψε 1 δισεκατομμύριο ευρώ, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Επιχειρήσεων (CEO) , μη-κυβερνητική οργάνωση για να πείσει τους βουλευτές του ευρωκοινοβουλίου να ψηφίσουν τον δικό τους τρόπο σήμανσης, μέσω λόμπι. Σύμφωνα με τη CEO oι άνθρωποι της βιομηχανίας, που ασχολούνται με το lobbying, βομβάρδισαν τους Ευρωβουλευτές, με χιλιάδες email, επιστολές, τηλεφωνήματα, πληρωμένα δημοσιεύματα, ομιλίες, συνέδρια κ.λπ.
Ενώ μερικοί βουλευτές πιστεύουν ότι οι Ευρωβουλευτές άλλαξαν την άποψή τους, ως αποτέλεσμα πιέσεων της βιομηχανίας. Η Ολλανδή Ευρωβουλευτής Καρτίκα Λιόταρντ ανέφερε ότι οι εκπροσωπήσεις, κατά τη διάρκεια των σοβαρών συναντήσεων ήταν 100 εκπρόσωποι της βιομηχανίας, προς 1 εκπρόσωπο καταναλωτών. Η Ευρωβουλευτής Βίλμοτ, είπε: «Κάποιοι βιομήχανοι τροφίμων, έριξαν τεράστιες ποσότητες χρημάτων, χρόνου και προσπάθειας, για να μην υπερψηφιστεί μια σήμανση, που θα βοηθούσε τους καταναλωτές να γνωρίζουν τι περιέχεται, στα τρόφιμα τους. Δε θέλουν τη σήμανση, με βάση το φωτεινό σηματοδότη, γιατί δε θέλουν να δώσουν απλή και κανονική πληροφόρηση, στους καταναλωτές. Προτιμούν σύνθετες ετικέτες, που θα δυσκολεύουν τους καταναλωτές να καταλάβουν τι βάζουν στο καλάθι τους». Στην Ελλάδα ο ΣΕΒΤ (Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών) ξεκίνησε από το 2008 μια τηλεοπτική καμπάνια «Μάθε τι τρως με μια ματιά» για να προωθήσει αυτή τη παραπλανητική σήμανση που έγινε υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή αλλά και εγκρίθηκε και ως κοινωνικό μήνυμα από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 
Έτσι όχι μόνο ψηφίστηκε το διατροφικό σύστημα σήμανσης των βιομηχανιών αλλά απαγορεύεται σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης να χρησιμοποιηθεί άλλο σύστημα.
Καταλάβατε λοιπόν τι έγινε; Οι εταιρίες γνώριζαν από καιρό ότι θα γινόταν αυτή η ψηφοφορία έτσι ύπουλα ύπουλα ξεκίνησαν το δικό τους "προαιρετικό" σύστημα σήμανσης όπου σε κάποια στιγμή θεωρήθηκε δεδομένο, και με αρκετά χρήματα και πίεση κατάφεραν για άλλη μια φορά να προσανατολίσουν τον καταναλωτή εκεί που θέλουν. Το σύστημα σήμανσης με χρώματα υποστηρίχτηκε από οργανώσεις υγείας και καταναλωτών, και σύμφωνα με την Μονίκ Γκόγιενς, Γενική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC) «Ανεξάρτητες έρευνες καταδεικνύουν ότι οι περισσότεροι καταναλωτές βρίσκουν τη σήμανση με βάση τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη, που χρησιμοποιείται, από κάποιες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, πιο χρήσιμη και πιο κατανοητή. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν δικαίωμα, στην απλή ξεκάθαρη και κατανοητή πληροφόρηση, για το περιεχόμενο των τροφίμων, που καταναλώνουν".

Όχι Κυρία Γκογιένς δυστυχώς δεν έχουμε αυτό το δικαίωμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου