Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

Μπαμπινιώτης: «Οι νέοι θα πληρώσουν ακριβά τα greeklish»


Τον κίνδυνο της «αποξένωσης» από την εικόνα των ελληνικών λέξεων επισήμανε ο καθηγητής της Γλωσσολογίας

Τον κίνδυνο της «αποξένωσης» από την εικόνα των ελληνικών λέξεων, λόγω της αυξανόμενης χρήσης των «greeklish», επισήμανε ο καθηγητής της Γλωσσολογίας Γεώργιος Μπαμπινιώτης.
«Εγώ θα έλεγα στον κόσμο που μας ...
ακούει: ‘’τη γλώσσα και τα μάτια σας’’. Θα έλεγα ότι σε ημέρες κρίσης θα πρέπει να σκύψουμε σε ό,τι καλύτερο διαθέτει αυτός ο τόπος, που είναι ο πολιτισμός μας, η παράδοση μας και με τον πιο εύγλωττο τρόπο η γλώσσα μας. Δεν είναι απλό εργαλείο η γλώσσα. Είναι ο πολιτισμός μας, είναι η ιστορία μας, είναι η σκέψη μας, είναι η νοοτροπία μας, είναι η ταυτότητά μας. Πάνω από όλα η γλώσσα είναι αξία».
Αναφερόμενος στην ευρέως διαδεδομένη χρήση των «greeklish» (Ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) μεταξύ των νέων που στέλνουν γραπτά μηνύματα από τα κινητά τηλέφωνα ή συνομιλούν μέσω του Διαδικτύου, ο Ομότιμος και Επίτιμος Καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής, και πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, τόνισε:
«Τα greeklish είναι ο καλύτερος δρόμος αποξένωσης από την εικόνα της λέξης. Αυτό…
μπορεί οι νέοι άνθρωποι να το πληρώσουν ακριβά. Έχουμε ελληνικές γραμματοσειρές και μπορούμε, αξιοποιώντας το Διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά μέσα, να χρησιμοποιούμε τις ελληνικές γραμματοσειρές που έχουν το προτέρημα να δίνουν την εικόνα της λέξης, το οπτικό ίνδαλμα, και να μας συμφιλιώνουν με την ορθογραφία της λέξης και με τη σημασία της»

Οδυσσέας Ελύτης

Από το Άξιον Εστί:
Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική.
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου…
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου…
Εκεί σπάροι και πέρκες
ανεμόδαρτα ρήματα
ρεύματα πράσινα μες στα γαλάζια
όσα είδα στα σπλάχνα μου ν’ ανάβουνε
σφουγγάρια, μέδουσες
με τα πρώτα λόγια των Σειρήνων
όστρακα ρόδινα με τα πρώτα μαύρα ρίγη…
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα μαύρα ρίγη…
Εκεί ρόδια, κυδώνια
θεοί μελαχροινοί, θείοι κ’ εξάδελφοι
το λάδι αδειάζοντας μες στα πελώρια κιούπια.
Και πνοές από τη ρεμματιά ευωδιάζοντας
λυγαριά και σχίνο
σπάρτο και πιπερόριζα
με τα πρώτα πιπίσματα των σπίνων
ψαλμωδίες γλυκές με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι…
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι!..
Εκεί δάφνες και βάγια
θυμιατό και λιβάνισμα
τις πάλες ευλογώντας και τα καριοφίλια
στο χώμα το στρωμένο με τ’ αμπελομάντιλα ,
κνίσες, τσουγκρίσματα
και Χριστος Ανέστη
με τα πρώτα σμπάρα των Ελλήνων!
Αγάπες μυστικές με τα πρώτα λόγια του Ύμνου…
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα λόγια του "Υμνου !..

Syndesmos71

48 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΕΝΩ ΜΕ ΕΣΕΝΑ ΨΥΧΟΠΑΘΗ ΜΛΟΓΚΕΡ ΟΛΑ ΚΑΛΑ Ε?
ΠΟΥ ΣΕ ΨΩΝΙΣΑΜΕ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΗΞΕΡΑ.
ΝΑΙ ΡΕ ΕΙΜΑΙ ΡΟΜΠΟΤ
EIMAI ROBOT
ANTINEATAXIPRAGMATON TOU PSIXOPATHOYS.
ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΣΚΟΡΠΑ.
ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗ ΔΙΑΤΗΡΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΝΑ ΜΠΛΟΓΚ ΜΕ ΠΟΡΝΟ ΨΥΧΟΠΑΘΗ.

Ανώνυμος είπε...

aston blogger isixo esi eisai o psixopathis

Ανώνυμος είπε...

4.12 ESY EISAI O PIO PSIXOPATHIS APO TOYS ALLOYS 2.

Ανώνυμος είπε...

ΟΧΙ ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΠΑΛΙΟΛΑΜΟΓΙΑΡΗ Ο ΨΥΧΟΠΑΘΗΣ

Ανώνυμος είπε...

oxi esi eisai.

Ανώνυμος είπε...

ΟΧΙ ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΝΩ ΤΟΥΣ ΨΥΧΟΠΑΘΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΜΦΡΑΖΟΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΕΧΩ ΠΕΙΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΨΥΧΟΠΑΘΕΙΣ

Ανώνυμος είπε...

όχι εγώ είμαι ο ψυχοπαθής παιδιά μη το ψάχνετε....μου φαίνεται ότι έχετε χάσει τη μπάλα εδώ μέσα.ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Ο ΨΥΧΟΠΑΘΗΣ?

Ανώνυμος είπε...

ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΕΔΏ ΜΈΣΑ ΕΊΣΤΕ ΜΟΓΓΟΛΟΙ!!

Ανώνυμος είπε...

bOREITE NA TO BOULOSETE OLOI THELO NA XESO.ANTE BRABO!!O PSIXOPATHIS EINAI AYTOS http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_Uw_9Ce74Tg5UetgYFtfSFRdGNzJQXwj7BawKTH-DT1aJu3eU
RE POU BLEXAMEEEEEEEEEEEEEEEE

Ανώνυμος είπε...

4.19 kai 4.22 bas kai eseis eiste oi psixopatheis?

Ανώνυμος είπε...

ΣΚΑΣΜΟΣ http://i41.tinypic.com/2iaefk6.jpg

Ανώνυμος είπε...

XAXAXAXAXAXAXAXAXAXA TI LETE RE MALAKES MOURLATHIKATE OLOI APO TIN KRISI?AXAXAXAXAXAXA SAS BARESE TO KRISI STO KEFALI ?AXAXAXAXAX

Ανώνυμος είπε...

4.26-a/b
eseis eiste oi psixopatheis?
ego pantos den eimai auto einai sigouro..
www.youtube.com/o_samaras_einai_o_psixopathis

Ανώνυμος είπε...

MOURLOI EISTE OLOI?EINAI POU EINAI PSIXOPATHIS O BLOGGER GINATE KI ESEIS?

Ανώνυμος είπε...

4:26 πρέπει να είσαι και εσύ ψυχοπαθής ε?

Ανώνυμος είπε...

SKASTEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ZOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ανώνυμος είπε...

ρε μουνια το πισι σας εκανε ντου στον εγκεφαλο και καθως εφευγε ξεχασε τη πισω πορτα ανοιχτη?τι παιρνετε και δε μας δινετε?

Ανώνυμος είπε...

4:32 και 4:31 αλλοι 2

Ανώνυμος είπε...

4.32.b esi eisai o psixopathis fainetai apo ton tropo pou silabizeis tis lexeis..axaxaxa

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΩΝ ΣΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΧΗΓΟΙ ΝΤΟΥ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ

Ανώνυμος είπε...

Τελικα ποιοι ειναι ?

Ανώνυμος είπε...

axaxaxaxa re stamatiste auto pou ginetai edo mesa einai istoriko na to kanoume print kai na to deixnoume sta foroum na gelane axaxaxa

Ανώνυμος είπε...

Ο ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΙΟΝΙ ΔΕ ΜΠΟΡΩΩΩΩΩΩΩΩ ΕΧΩ ΣΚΑΣΕΙ ΣΤΑ ΓΕΛΙΑ...ΑΧΑΧΑΑΑΧΑΧΑΧΑ

Ανώνυμος είπε...

ρε 4.41 τι πεταγεσαι σα τη πουτσα κι εσυ

Ανώνυμος είπε...

4:42 είσαι και εσύ λίγο σαλταρισμένος

Ανώνυμος είπε...

psolaras me polla prosonta zititai gia tin ikanopoiisi tis kirias
parakalo afiste minima ston blogger
allodapoi xoris karta diamonis aporiptontai
episis theloume pistopoitiko igeias
kato apo 2 oxi mono pano apo 10 gia tin ikanopoiisi tis kirias.
over

Ανώνυμος είπε...

iq ραδικιου

Ανώνυμος είπε...

http://media.tumblr.com/tumblr_lmuk4uJAM41qidsbp.gif

Ανώνυμος είπε...

ΠΩΩΩΩΩΩΩΩΩ ΒΡΩΜΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΤΙ ΤΙ ΘΕΣ ΤΗ ΠΟΥΤΑΝΑ ΡΕ ΠΑΤΡΙΩΤΗ
ΤΗΝ ΤΑΙΖΕΙΣ ΚΙΟΛΑΣ ?
ΠΑΛΙΟΤΣΟΥΛΑ ΜΟΥ ΘΕΛΕΙ ΨΩΛΑΡΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 10 ΣΕ ΡΩΜΑΙΚΟ ΟΡΓΙΟ ΔΕ ΔΕΧΕΤΑΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ...ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΤΑ ΕΛΕΓΕ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΑΚΑΛΑΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕ ΚΑΝΕΤΕ ΞΑΝΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΑΛΛΑ ΔΕ ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΘΟΜΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΟΥ ΞΑΝΑΠΗΔΗΞΕΤΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗ ΚΟΡΗ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΗΨΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΓΟΝΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΣΕΓΓΟΝΗ ΚΑΙ ΤΗ ΚΟΥΜΠΑΡΑ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΣΣΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΟΥΡΝΑΡΙΣΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΑΡΚΑΡΙΣΑ.

Ανώνυμος είπε...

re tha mas mourlanete eseis,poios/oi einai oi psixopatheis?

Ανώνυμος είπε...

mathe texni ki astine ki alli poutana ellinida sto sfiri poso paei dike mou?

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΟΥΧΕΣΕΣ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΣΑΣ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΝΥΝ ΚΑΤΩ ΟΙ ΨΥΧΟΠΑΘΕΙΣ ΜΠΛΟΓΚΕΡΣ ΠΑΝΩ ΤΑ ΠΕΗ ΚΑΤΩ ΟΙ ΚΥΛΟΤΕΣ ΜΕΣΑ ΤΑ ΑΓΓΟΥΡΙΑ.ΣΚΟΠΕΥΣΑΤΕ ΠΥΡ!
ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ.

Ανώνυμος είπε...

ΖΗΤΗΤΑΙ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΕΩΣ 30 ΕΤΩΝ ΜΕ ΠΛΟΥΣΙΑ ΨΥΧΙΚΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΚΟΛΓΚΕΡΛ
200 ΕΥΡΩ/ΩΡΑ 50% ΜΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ 100% ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΠΑΙΡΝΕΤΕ 10%/9% ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΣΤΟ DNA ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ
ΤΗΛ:6942666666 ΚΥΡΙΟΣ ΛΑΚΗΣ ΑΠΟ 1-4 Π.Μ.

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΙ ΤΟ ΠΕΟΣ

Ανώνυμος είπε...

eimai gay eimai gay eimai gay
i istoria enos gay pou apo gay egine pio gay
perpatousa mia mera ston dromo ki ekei pou eskiba irthe kapoios me kati cd apo piso mou tote kati aisthanthika kai tou leo kane poio kei mmmm mou leii oxi tou leo kane pio ekei mmm mou xanalei
tha se bareso tou leo mmmmmmmmmmmm mou xanamatalei e ti na kano ki ego mou arese katebasa to panteloni ki egina i palakida tou.apo tote bgaino stous dromous kai fonazo eimai gay eimai gay.
ipografi blogger gay

hellenic wings είπε...

τελικα βρηκατε ποιος ειναι ο ψυχοπαθης;

μηπως πρεπει να βαλετε κ.διαχειριστα τα σχολια παλι επωνυμα; γιατι με αυτον τον ανωνυμο πεταγετε οι καθε αχαρακτηριστοι και κανουνε τις δημοσιευσεις σαν τα μουτρα τους και ενα οβαρο θεμα το κανουν νηπιαγωγειο.

35 σχολια, κανενα σχετικο με το θεμα

Ανώνυμος είπε...

ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΜΑΣ
ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ

Ανώνυμος είπε...

5.34 ESI EISAI O PSIXOPATHIS TELIKA
POS GINETAI NA EINAI APO TO IDIO ATOMO BRE BOURDA AGPU TA PERISSOTERA LEGONTAI TIN IDIA STIGMI BLAMENOS A.E. EISAI?

Ο Ζορρό είπε...

ΣΚΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΜΗ ΜΑΛΩΝΕΤΕ.
ΠΑΛΙΟΤΣΟΥΤΣΕΚΙΑ.
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΨΥΧΟΠΑΘΗΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ.

ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΠΛΑ ΜΙΚΡΑ ΑΣΗΜΑΝΤΑ ΨΥΧΟΠΑΘΑΚΙΑ.

ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΓΩ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΩ.
ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ;

ΤΑ "greeklish" ΣΑΣ ΔΙΑΛΥΣΑΝΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ
ΣΥΝΕΡΘΕΤΕ ΠΑΛΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΨΥΧΟΠΑΘΕΙΣ.........

Ζ

Unknown είπε...

ντροπη σας εσεις που βριζεται .εδω υποτιθεται ο καθενας δημοσιευει τη γνωμη του για τα αρθρα που διαβαζει.αλλα εσεις μαλλον δεν εχετε με ποιον να μιλησετε και ξεσπατε εδω? αυτο ειναι το ποιον σας?λυπαμαι που ειστε εδω .ειμαι γυναικα και δεν θα ηθελα να σας εχω ουτε καν γνωστους ΛΥΠΑΜΑΙ

hellenic wings είπε...

5:56 μ.μ.

2 διευκρυνησεις

1.ανωνυμος = γιατι με αυτον τον ανωνυμο(στην υποβολη σχολιου ως)...


2. παρακατω θα δεις "πεταγετε" ηθελα να γραψω "πεταγοντε" οι καθε αχαρακτηριστοι ... (κεκτημενη ταχυτητα) οποτε τωρα ισως καταλαβεις τι λεω

Ανώνυμος είπε...

παιδια τον βρηκαμε μαλλον τη βρηκαμε 8:20 ,κανεις μπαμ κοπελια εσυ εισαι εσυ ησουν απτην αρχη , εισαι επικινδυνη

Ανώνυμος είπε...

Απ' ό,τι βλέπετε, η χρήση των greeklish μας έχει φτάσει σε αυτό το κατώτατο σημείο...
Κρίμα!
Σ' αυτό το υπέροχο άρθρο να υπάρχουν τόσο ανούσια "σχόλια". Έχει πολύ δίκιο ο Μπαμπινιώτης τελικά.

Α.Β.

Ανώνυμος είπε...

τι να σου πω 9 27 τι βρηκες και τι ειπα που σε ταραξε?ειμαι η 8 20

Ανώνυμος είπε...

9:27 προς 9:45 δεν εχω να πω τιποτα με ψυχοπαθεις δεν μιλαω.

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ ΚΕΊΜΕΝΟ ΤΑ ΛΈΕΙ ΌΛΑ ΠΡΟΩΘΉΣΤΕ ΤΟ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΌ ΜΗΝ ΔΊΝΕΤΕ ΣΗΜΑΣΊΑ ΣΕ ΣΧΌΛΙΑ ΑΠΌ ΨΥΧΟΠΑΘΕΊΣ.

Ανώνυμος είπε...

DE MPOREI TO MIXANIMA POU KATASKOPEUI NA DIABASEI TA GREEK ENGLISH

Ανώνυμος είπε...

11:58 η βαλτός είσαι η μαλ.... δεν εξηγείτε αλλιώς.