Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Ο ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟ ΘΕΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΪΣΙΟ


Πρίν από αρκετά χρόνια με πλησίασε κάποιος νεαρός φοιτητής.
Με πολλή διστακτικότητα,α λλα και με την ένταση του απαιτητικού αναζητητή, μου δήλωσε οτι είναι άθεος, που όμως θα ήθελε πολύ να… πιστέψει, αλλά δεν μπορούσε. Χρόνια προσπαθούσε και αναζητούσε, χωρίς όμως αποτέλεσμα.


Συνομίλησε με καθηγητές και μορφωμένους, αλλά δεν ικανοποιήθηκε η δίψα του για κάτι σοβαρό. Άκουσε για μένα και αποφάσισε να μοιρασθεί μαζί μου την υπαρξιακή ανάγκη του. Μου ζήτησε μιά επιστημονική απόδειξη περί υπάρξεως Θεού.

“Ξέρεις ολοκληρώματα ή διαφορικές εξισώσεις;” τον ρώτησα.

“Δυστυχώς όχι”, μου απαντά, “είμαι της Φιλοσοφικής”

“Κρίμα, διότι ήξερα μια τέτοια απόδειξη” είπα εμφανώς αστειευόμενος. Ένιωσε αμήχανα και κάπως σιώπησε για λίγο.

“Κοίταξε”, του λέω, “συγνώμη που σε πείραξα λιγάκι. Αλλλά ο Θεός δεν είναι εξίσωση ούτε μαθηματική απόδειξη. Άν ήταν κάτι τέτοιο, τότε όλοι οι μορφωμένοι θα τον πίστευαν. Να ξέρεις, αλλιώς προσεγγίζεται ο Θεός. Έχεις πάει ποτέ στο Άγιον Όρος; Έχεις συναντήσει ποτέ κανένα ασκητή;”

“Όχι πάτερ, αλλά σκέπτομαι να πάω, έχω ακούσει τόσα πολλά! Άν μου πείτε, μπορώ να πάω και αύριο. Ξέρετε κανένα μορφωμένο να πάω να συναντήσω;”

“Τι προτιμάς; Μορφωμένο που μπορεί να σε ζαλίσει ή άγιο που μπορεί να σε ξυπνήσει;”

“Προτιμώ τον μορφωμένο. Τους φοβάμαι τους αγίους”

“Η πίστη είναι υπόθεση της καρδιάς. Γιά δοκίμασε με κανένα άγιο. Πώς σε λένε;” ρωτώ.

“Γαβριήλ”, μου απαντά.

Τον έστειλα σε έναν ασκητή. Του περιέγραψα τον τρόπο πρόσβασης και του έδωσα τις δέουσες οδηγίες.Κάναμε και ένα σχεδιάγραμμα. “Θα πάς”, του είπα, “και θα ρωτήσεις το ίδιο πράγμα: Είμαι άθεος, θα του πείς, και θέλω να πιστεύσω. Θέλω μια απόδειξη περί υπάρξεως Θεού”

“Φοβάμαι, νρέπομαι”, μου απαντά.

“Γιατί ντρέπεσαι και φοβάσαι τον άγιο και δεν ντρέπεσαι και φοβάσαι εμένα;”, ρωτώ. “Πήγαινε απλά και ζήτα το ίδιο πράγμα”.

Σε λίγες μέρες, πήγε και βρήκε τον ασκητή να συζητάει με κάποιον νέο στην αυλή του. Στην απέναντι μεριά περίμεναν άλλοι τέσσερις καθισμένοι σε κάτι κούτσουρρα. Ανάμεσα σε αυτούς και ο Γαβριήλ βρήκε δειλά τη θέση του. Δεν πέρασαν περισσότερα απο δέκα λεπτά και η συνομιλία του γέροντα με τον νεαρό τελείωσε.

“Τι γίνεστε, παιδιά;” ρωτάει. “Έχετε πάρει κανένα λουκουμάκι; Έχετε πιεί λίγο νεράκι;”

“Ευχαριστούμε, γέροντα”, απήντησαν με συγκαταβατική κοσμική ευγένεια.

“Έλα εδώ”, λέγει απευθυνόμενος στον Γαβριήλ και ξεχωρίζοντάς τον απο τους υπόλοιπους. “Θα φέρω εγώ νερό, πάρε εσύ το κουτί αυτό με τα λουκούμια. Και έλα πιο κοντά να σου πώ ένα μυστικό: Καλά να είναι κανείς άθεος, αλλα να έχει όνομα αγγέλου και να είναι άθεος; Αυτό πρώτη φορά μας συμβαίνει”.

Ο φίλος μας κόντεψε να πάθει έμφραγμα απο τον αποκαλυπτικό αιφνιδιασμό. Πού εγνώρισε το ονομά του; Ποιός του αποκάλυψε το πρόβλημά του; Τι τελικά ήθελε να του πεί ο γέροντας;

“Πατερ, μπορώ να σας μιλήσω λίγο;”, μόλις που μπόρεσε να ψελλίσει.
“Κοίταξε, τώρα σουρουπώνει, πάρε το λουκούμι, πιές και λίγο νεράκι και πήγαινε στο πιο κοντινό μοναστήρι να διανυκτερεύσεις”

“Πάτερ μου, θέλω να μιλήσουμε, δεν γίνεται;”

“Τι να πούμε ρε παλικάρι; για ποιόν λόγο ήλθες;”

“Στο ερώτημα αυτό ένιωσα αμέσως να ανοίγει η αναπνοή μου”, αφηγείται, “η καρδιά μου να πλημμυρίζει από πίστη, ο μέσα μου κόσμος να θερμαίνεται, οι απορίες μου να λύνονται χωρίς κανένα λογικό επιχείρημα, δίχως καμιά συζήτηση, χωρίς την ύπαρξη μιας ξεκάθαρης απάντησης. Γκρεμίσθηκαν μέσα μου αυτομάτως όλα τα αν, τα γιατί, τα μήπως και έμεινε μόνο το πώς και το τι απο δώ και εμπρός”

Ότι δεν του έδωσε η σκέψη των μορφωμένων του το χάρισε ο ευγενικός υπαινιγμός ενός αγίου, αποφοίτου μόλις της τετάρτης τάξης του δημοτικού. Οι άγιοι είναι πολύ διακριτικοί. Σου κάνουν την εγχείρηση χωρίς αναισθησία και δεν πονάς. Σου κάνουν την μεταμόσχευση χωρίς να σου ανοίξουν την κοιλιά. Σε ανεβάζουν σε δυσπρόσιτες κορυφές δίχως τις σκάλες της κοσμικής λογικής. Σου φυτεύουν την πίστη, χωρίς να σου κουράσουν το μυαλο..

ΦΩΝΗ ΑΥΡΑΣ ΛΕΠΤΗΣ – ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ. ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΓΙΟΣ !!!

Ανώνυμος είπε...

“Τι να πούμε ρε παλικάρι; για ποιόν λόγο ήλθες;”

περιμενα κατι καλυτερο οταν ξεκινησα να διαβαζω το παραμυθακι.
τοσο χρονο ειχε ο συγγραφεας,δεν μπορουσε να σκεφτει κατι ποιο εξυπνο;;

Ανώνυμος είπε...

δεν ειναι παραμυθι ρε βλακα 4:30!

Ανώνυμος είπε...

re 4.30 den exei tipota kalhtero na kaneis? an den pisteueis giati xaneis to xrono sou kai diabazei tetoia srthra den blepeis radio arvila olo kai kati tha exoun na sou poyn allwste ta idia pisteyw exete!

Ανώνυμος είπε...

-Ντροπή σέ σένα φοιτητή(κρίμα πού δέν ξέρεις τί πραγματικά είναι Φοιτητής) ντροπή σας καί σέ σάς πού συναντάται τό Θεό σας σε παραμύθια ιερά καί βιβλικά ΄καί πίσω από διεσταμμένους, ανώμαλους καί παρά φύσει.Φαίνεται τό παγκάρι μέ τήν αγιοποίση πατέρων (χωρίς νά είναι πατέρες)πουλάει. Μάλλον είναι πολλά τά λεφτά.

Ανώνυμος είπε...

Α ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ ΑΥΤΟΣ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΣΥΝΑΝΤΙΣΕ ΤΟΝ ΠΑΗΣΙΟ ΚΑΙ ΒΡΙΚΕ ΤΟΝ ΘΕΟ......ΕΜΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΟΥΒΑ...

Ανώνυμος είπε...

ο θεος μας αφησε ελευθερους!οστις θελει οπισω μου ελθειν ειπε η γεροντισσα γαβριηλια ηταν γιατρος στοην εποχη της στο ΛΟΝΔΙΝΟ τα εγκατελειψε ολα πηγε στην ινδια και υπηρετουσε τους λεπρους ασκητεψε στους προποδες των ιμαλαιων και σε κανεναν δεν επεβαλλε την πιστη της την οποια φανερωναν τα εργα της οποιος δεν θελει να πιστεψει δικαιωμα του ομως δεν ειναι δικαιωμα του να χλευαζει ας μας δειξει με το παραδειγμα του την αληθεια γιατην οποια εμεις οι πιστοι εχουμε σκοταδι και εαν υποθεσουμε οτι εχετε δικαιο εμεις οι πιστοι δεν εχουμε να χασουμε κατι εσεις οι υπολοιποι προσεξτε μην χασετε την αιωνια ζωη την οποια ο κυριος υποσχεθηκε καλη μετανια!!5:20 σ'ευχαριστω!!βλεπεις και σε αναγνωριζω και σε παρακολουθω!!ελπιζω να νιωθεις περηφανια ξερεις εσυ!Καθε χρονο στο μνυμοσυνο του γεροντα στις 12 ιουλιου γινεται αγρυπνια συγκεντρωνονται απο 3-5 χιλιαδες πιστων ανθρωποι που γνωρισαν τον γεροντα απο κοντα αλλοι απο τα βιβλια που γραφτηκαν και αλλοι που δεν ηξεραν τιποτα γιαυτον και τους φανερωθηκε δεν σταματαει δε να θαυματουργει!και μην προσπαθησει κανεις απο σας να με ξυπνησει σας προλαβαινω μου ερεσει που ειμαι προβατο κουτορνιθικαι να κοιμαμαι παρακαλω μην με ξυπνατε.!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

ΕΝΤΑΞΗ ΗΓΕΤΗ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟ Σ ΑΦΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΚΙΜΗΘΕΙΣ ΟΣΟ ΘΕΛΕΙΣ ...ΔΕΝ ΠΡΩΚΕΙΤΕ ΝΑ ΣΕ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΖΩΡΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΗΠΝΙΑ ...ΚΑΙ ΣΥΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΧΑΛΑΣΑΜΕ ΤΟΝ ΥΠΝΟ ΣΟΥ ....ΑΛΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΟΙ ΔΕΝ ΧΑΛΑΝΕ ΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΩΝ ΑΛΩΝ ΑΛΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΙΣ ΖΩΕΣ .....ΚΑΙ ΦΥΣΗΚΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΝΩΝΤΑΙ ΕΠΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΚΟΙΜΟΥΝΤΕ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΟΥΣ.....

Ανώνυμος είπε...

Παλι εγραψες ανωνυμα.Αλλα ειπες να το προσπαθησεις
με ελληνικα.Προσπαθεις να με μπερδεψεις
διακρινω ομως μια ευγενεια .Κριμα που δεν μπορω μεσα απο μια αναρτηση να σου μεταφερω οσα ο κυριος μου φανερωσε μεσα σε 26 χρονια μελετης και αναζητησης οποιος συνειδητα λατρευει τον θεο και τον αναζειταει με ταπεινωση χωρις επαρση τοτε και ο θεος του φανερωνεται απλα!και μην μπερδευεσαι με θρησκειες και ιερατεια μιλαμε για τον Χριστο!!Και κρατησε 1% μηπως καπου κανεις λαθος.

Ανώνυμος είπε...

οχι ευχαρηστω δεν ενδιαφερωμε για αυτα που σου φανερωσε ο θεος ....ενδιαφερωμε απλα για τον αδυναμο πλησιον μου και για ολους αυτους που υποφερουν ...και δεν θελω να διχνω το ενδιαφερον μου με πρωσευχες ...

Ανώνυμος είπε...

αλωστε χιλιαδες χρονια τωρα εχουν περασει θεοι μαισιες αγιοι και καποιοι που πρωσευχωντε ....αλα ολα αυτα τα χρονια εξακολουθουν καποιοι να γαμιουντε η καλητερα να σου πω οτι ο κοσμος εξακολουθει να ειναι ενα βασηλιο πονου.....οποτε εγω εχω παψει να ασπαζωμε αυτην την θεηκη πατεντα.....

Ανώνυμος είπε...

τωρα εσυ αν εισαι ικανοποιημενος επηδη σου φανερωθηκε ο θεος ...οκ....δηκαιωμασου....

Ανώνυμος είπε...

Κ'εγω θα σου πω οτι δεν απαντας λες τα δικα σου αλλαζεις τροπο γραφης και συνεχιζεις να κρυβεσαι πισω απο την ανωνυμια εγω μιλαω σ'αυτον που αναφερθηκε σε μενα!εσυ ποιος εισαι;ο ιδιος;μια με μικρα μια με κεφαλαια και την αλλη με greeklisch εχω μαθει να σεβομαι εσενα σου αρεσει μαλλον η υποκρισια αλλιως θα εβαζες εστω μια τελεια ως χαρακτηριστηκο σε σεβαστηκα απο την πρωτη στιγμη αλλα δεν αλλαζεις σταση δεν θελω να το συνεχισω εκει που μου πρωτομιλησες σου εδειξα σεβασμο και σου αφησα σχολια σε πολλα σημεια τα παιγνιδια δεν μου αρεσουν και μαθε οτι εγω ειμαι γυναικα αλλα οταν χρειαζεται γινομαι πιο αντρας απ τους αντρες που δεν χαρακτιριζονται μονον απο τα παντελονια που φορουν!να εισαι καλα