Tο αυθεντικό anti-ntp.net δεν έχει καμία σχέση με το anti-ntp.org

Η σελίδα μας είναι δεξιά Κάντε like
-------------------->>>>>>>>>>>>>>>>>>

Σάββατο, 12 Νοεμβρίου 2011

ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΕΙΑ ΤΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ SIEMENS ΤΡΕΙΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ


Ρεπορτάζ : Κασσιανός Τζέλης
(από την Ημερησία)
Σε περιβαλλοντική... «χρεοκοπία» για τους κατοίκους της Αθήνας που συνεχίζουν να ζουν σε θάλαμο τοξικών αερίων άλλα και οικονομική επιβάρυνση 250 εκατομμυρίων ευρώ που θα πρέπει να επιστραφούν στην Ε.Ε. το ερχόμενο καλοκαίρι, οδηγεί η υπόθεση..
.
Siemens που, μεταξύ άλλων, έχει προκαλέσει το «πάγωμα» των τριών επεκτάσεων του Μετρό προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Χαϊδάρι. Οι επεκτάσεις αυτές έχουν ολοκληρωθεί στο κατασκευαστικό τους κομμάτι, ωστόσο δεν μπορούν να παραδοθούν καθώς από το καλοκαίρι του 2009, οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. δεν έχουν προχωρήσει, λόγω του σκανδάλου Siemens, στην υπογραφή της σύμβασης με τη γερμανική εταιρεία για την εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης.
Αποτέλεσμα αυτού είναι να συνεχίζεται η περιβαλλοντική επιβάρυνση, της -σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ε.Ε.- πιο μολυσμένης ευρωπαϊκής πρωτεύουσας, αφού οι τρεις επεκτάσεις αφορούν τρεις πολύ κρίσιμες κυκλοφοριακά περιοχές του λεκανοπεδίου. Επιπλέον, οδηγεί σε μια πολύ σημαντική οικονομική επιβάρυνση για τα δημόσια ταμεία, εν μέσω οικονομικής κρίσης, αφού όλα δείχνουν ότι θα πρέπει να επιστραφούν το ερχόμενο καλοκαίρι 250 εκατ. ευρώ στην Κοινότητα.

Τα χρήματα αυτά αφορούν την κοινοτική συμμετοχή για την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό από τον Άγιο Δημήτριο έως το Ελληνικό. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών η επιλεξιμότητα του έργου από το ΕΣΠΑ λήγει το καλοκαίρι και καθώς είναι αδύνατο πλέον να έχει παραδοθεί ως τότε η επέκταση, τα χρήματα αυτά θα πρέπει να επιστραφούν. Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου και της Αττικό Μετρό, ακόμα κι αύριο να υπογραφεί η σύμβαση με την Siemens δεν είναι δυνατόν να παραδοθεί το έργο μέχρι το καλοκαίρι, καθώς απαιτούνται τουλάχιστον 10 μήνες προκειμένου να εγκατασταθούν τα συστήματα που -σημειωτέον- μόνο η γερμανική εταιρεία διαθέτει και είναι συμβατά με τα συστήματα του υφιστάμενου δικτύου.
Η περίοδος επιλεξιμότητας των δυο άλλων επεκτάσεων, προς Ανθούπολη και Χαϊδάρι λήγει το 2015, οπότε για την ώρα τουλάχιστον, δεν υπάρχει κίνδυνος επιστροφής των κοινοτικών κονδυλίων.
Η ελληνική κυβέρνηση έχει θέσει τέσσερις προϋποθέσεις, προκειμένου να υπογραφεί η σύμβαση με τη γερμανική εταιρεία και να παραδοθούν οι νέοι σταθμοί: Να ανάψει το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να περάσει η σύμβαση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, να δοθεί και η σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, καθώς και να επιβληθεί πρόστιμο στη Siemens. Από όλα αυτά, έχει γίνει μόνο το πρώτο και δεδομένης της πολιτικής και οικονομικής κατάστασης της χώρας θεωρείται αδύνατο να υπάρχει εξέλιξη επί του θέματος μέσα στο επόμενο διάστημα.
«ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΑ» ΣΤΟ ΥΠΕΔΑΦΟΣ 850 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
Μ' αυτό τον τρόπο συνεχίζουν να παραμένουν «παγιδευμένα» στο υπέδαφος της Αθήνας περίπου 850 εκατ. ευρώ που είναι το κόστος των τριών επεκτάσεων που θα μπορούσαν να εξυπηρετούν τους πολίτες, άλλα και να μειώσουν τους ρύπους και τα αιωρούμενα σωματίδια στην ατμόσφαιρα που σύμφωνα με την Ε.Ε. κοστίζουν κάθε χρόνο σε απώλεια τουλάχιστον 300.000 ζωών στην Ευρώπη.
Οι τρεις «παγωμένες» επεκτάσεις είναι αυτές προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Χαϊδάρι που περιλαμβάνουν συνολικά εφτά νέους σταθμούς.
Το μόνο καλό νέο από το μέτωπο του Μετρό είναι ότι με καθυστέρηση δυο ετών φαίνεται ότι ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για την επέκταση προς τον Πειραιά. Ήδη αναδείχθηκε ο προσωρινός μειοδότης και στην Αττικό Μετρό εκτιμούν ότι μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχει υπογραφεί η σύμβαση, ώστε να ξεκινήσουν τα έργα που θα χρειαστούν εξήντα πέντε μήνες για να ολοκληρωθούν.
Το έργο της επέκτασης από Χαϊδάρι έως Πειραιά έχει προϋπολογισμό 515 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας 7,6 χιλιομέτρων και έξι σταθμών στις περιοχές Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Όταν τεθεί σε λειτουργία θα εξυπηρετεί περισσότερους από 135.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Αυτό φαίνεται πάντως ότι θα είναι και το μοναδικό έργο Μετρό που θα «τρέξει» μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 που έχει ήδη εξαγγελθεί. Αντίστοιχα «παγωμένα» είναι τα πράγματα και στη Θεσσαλονίκη. Εκεί «τρέχει» μόνο ο διαγωνισμός για την επέκταση προς Καλαμαριά. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα κληθούν οι τέσσερις εναπομείναντες συμμετέχοντες στη β' φάση του διαγωνισμού να παραλάβουν τα τεύχη δημοπράτησης, προκειμένου να καταθέσουν τις προσφορές τους στις αρχές του χρόνου.
Τι περιλαμβάνουν οι νέες γραμμές
Οι «μπλοκαρισμένες» επεκτάσεις
Γραμμή 2
Αγ. Δημήτριος-Ελληνικό
Το συνολικό μήκος της επέκτασης είναι 5,5 χλμ. και περιλαμβάνει 4 νέους σταθμούς: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και ΕΛΛΗΝΙΚΟ, καθώς επίσης και υπόγειο χώρο εναπόθεσης 8 συρμών για τις ανάγκες λειτουργίας της επέκτασης. Αναμένεται να εξυπηρετεί 80.000 επιβάτες ημερησίως. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ.
Γραμμή 2
Αγ. Αντώνιος-Ανθούπολη
Περιλαμβάνει 2 νέους Σταθμούς: ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ. Το μήκος της επέκτασης είναι 1,5 χλμ. και αναμένεται να εξυπηρετεί 75.000 επιβάτες καθημερινά. Το κόστος της επέκτασης ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ.
Γραμμή 3
Αιγάλεω-Χαϊδάρι
Η επέκταση έχει μήκος 1,5 χλμ. και περιλαμβάνει έναν νέο σταθμό στην Αγία Μαρίνα Χαϊδαρίου. Το έργο περιλαμβάνει ακόμη την κατασκευή αμαξοστασίου στην περιοχή του Ελαιώνα. Το κόστος ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.