Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Το Alter φέρνει λουκέτα στις διαφημιστικές


Του Μενέλαου Τασιόπουλου

Στο χείλος του γκρεμού βρίσκεται μεγάλος αριθμός διαφημιστικών λόγω της εμπλοκής τους στην υπόθεση Alter στο οποίο η κατάσταση φαίνεται να οδηγείται σε αδιέξοδο και ο κίνδυνος λουκέτου να είναι ορατός περισσότερο από κάθε άλλη φορά.

Οι τράπεζες ήδη σφράγισαν την πρώτη παρτίδα επιταγών του Alter που έληγαν στις 31 Μαίου και ζητά από τις διαφημιστικές να φέρουν ζεστό χρήμα για να καλύψουν τη θέση τους.


Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές μόνο 3 διαφημιστικές έχουν ανταποκριθεί στην κλήση των τραπεζών και φαίνεται να οδηγούνται προς λύση. Οι υπόλοιπες κινδυνεύουν να μπουν στον Τειρεσία με ότι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μια εκ των διαφημιστικών που περιλαμβάνεται σήμερα στη λίστα των ανοιγμάτων των διαφημιστικών από την υπόθεση Alter που παρουσιάζουμε αδυνατεί να καλύψει τις επιταγές που εκδώσει σε διαταγή άλλων πελατών.

Η λίστα των ανοιγμάτων προέρχεται από πληροφορίες και δεν είναι πλήρης καθώς οι ίδιες οι διαφημιστικές τηρούν ένοχη σιγή ιχθύος για την υπόθεση. Από τη λίστα εντύπωση προκαλεί η εμπλοκή όλων των μεγάλων παικτών της αγοράς και ειδικά θυγατρικών πολυεθνικών που με την τακτική που ακολούθησαν εκθέτουν και τις μητρικές.

Συγκεκριμένα:
- ανοιχτός κατά 8 εκατ. ευρώ στο Alter είναι o Θόδωρος Κοτιώνης της Bold,
- κατά 34 εκατ. ευρώ ο Γιάννης Κακουλίδης της Upset,
- κατά 6,1 εκατ. ευρώ ο Τ. Πράσινος της ΒΒDO
- κατά 13,1 εκατ. ευρώ η Fortune του Β. Προβελεγγιάδη,
- κατά 75,2 εκατ. ευρώ ο Πέτρος Βενέτης της Leo Burnett

Το πρόβλημα για τις εκτεθειμένες εταιρείες είναι τεράστιο, καθώς τα προαναφερθέντα ποσά είναι πολλαπλάσια της κερδοφορίας τους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η περίπτωση της Mass (όμιλος Leo Burnett ) δεδομένου ότι είναι η εταιρία με τη μεγαλύτερη έκθεση που προσεγγίζει τα 46 εκ Ευρώ και ταυτόχρονα συνδέεται έμμεσα με μεγάλο τραπεζικό όμιλο που έχει υψηλή άμεση έκθεση στο Alter. Με δεδομένο ότι η ο όμιλος έχει δανείσει και τη Mass είναι απορίας άξιον πόση είναι η συνολική του έκθεση αλλά και με ποια κριτήρια δανειοδοτούσε τη Mass.

Το άνοιγμα των διαφημιστικών στο Alter σε χιλιάδες Εuro

BBDO Group 6.157,00
MARK CREATIVE ( BBC) 6.157,00
BOLD GROUP 8.038,00
A.T.T.P.ΑΝΩΝΥΜΗ ΔΙΑΦΗΜ.ΕΤΑΙΡΕΙΑ 5.000,00
BOLD OGILVY & MATHER A.E.E.
POSS 1.692,00
FOSS 1.346,00
EQUINOX Group 5.066,00
MAGNET 2.800,00
ΑΔΕΛ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΛΟΚ.ΕΠΙ/ΝΙΑΣ Α.Ε 2.266,00
FORTUNE GROUP 13.182,00
CIA MEDIANETWORK HELLAS AE 2.198,00
CREAM A.E 6.742,00
FORTUNE ADVERTISING SA 4.242,00
GEO GROUP 8.534,00
GEO YOUNG & RUBIKAM SA 1.771,00
BRDIM 2.725,00
PROMOHOLD 1.704,00
ORAMA 1.000,00
ARCIS 789,00
THE MEDIA EDGE A.E 545,00
INITIATIVE GROUP 3.698,00
INITIATIVE 237,00
UNIVERSAL MEDIA ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΑΕ 3.461,00
LEO BURNETT GROUP 75.231,00
LEO - ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜ 24.160,00
D&B 5.133,00
MASS AE 45.938,00
OXYGEN GROUP 34.000,00
UPSET AE 34.000,00
MINDSHARE GROUP 714,00
MOOVIELAB 119,00
GOD ( SPOT THOMPSON ) 595,00
TEMPO GROUP 22.185,00
CIVITAS COMMUNICATIONS 1.040,00
TOP MAGE 20.400,00
OMIKRON GROUP AE 745,00
ZENITH OPTIMEDIA 2.000,00
PUBLICIS ΕΛΛΑΣ ΔΙΑΦ.AE 2.000,00
ΣΥΝΟΛΟ 178.805,00
Πηγή: newscode.gr