Tο αυθεντικό anti-ntp.net δεν έχει καμία σχέση με το anti-ntp.org

Η σελίδα μας είναι δεξιά Κάντε like
-------------------->>>>>>>>>>>>>>>>>>

Τρίτη, 13 Ιουλίου 2010

Ένας σύγχρονος Δαυίδ απεβίωσε.....


Anti-ntp: Ένας αγωνιστής ενάντια στην παγκοσμιοποίηση του εμπορίου, έφυγε από την ζωή... ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει...Φυσικά παίζει και να τον φάγανε....


Nestle, Kraft να θυμόμαστε τις εταιρείες και όσο μπορούμε να τις αποφεύγουμε.
Αυτή μπορεί να γίνει η δική μας αντίσταση!

Γιώργος Δρίτσας : 'Ενας σύγχρονος Δαυίδ

9 Ιουλίου 2010

Σήμερα που όλοι οι Έλληνες πληρώνουμε ακριβά τον λογαριασμό ενός άσωτου ιδιωτικού και δημόσιου βίου, αλλά και την αυθαιρεσία ενός κράτους που....


..δεν επανιδρύθηκε ποτέ, περιπτώσεις θεσμών οι οποίοι επιμελώς αρνήθηκαν να υπηρετήσουν το ρόλο τους, είναι περισσότερο από ποτέ, επίκαιρες.

Πρόσφατα, ο τέως Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού καταδικάστηκε για παράβαση καθήκοντος.Προ λίγων ημερών, επιβλήθηκε στον Σπ. Ζησιμόπουλο, ποινή φυλάκισης 10 μηνών με τριετή αναστολή, για παράβαση καθήκοντος. Δεν ξέρω αν είναι περίεργο ή φυσιολογικό, αλλά τα ΜΜΕ λίγο έως καθόλου ανέδειξαν το γεγονός και τις παραμέτρους του.

Πρόκειται για μια υπόθεση όπου κατά το αρχέγονο εθνικό έθιμο, το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό. Εν προκειμένω, το μεγάλο ψάρι δεν τα κατάφερε και τόσο καλά, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Επιτροπής Ανταγωνισμού, όπως αποδείχθηκε!
Η κόντρα αυτή ξεκινάει από πολύ παλιά. Όταν κάποιος άσημος αλλά δραστήριος επαρχιώτης, τόλμησε να βάλει σκοπό της ζωής του να προοδεύσει και να γίνει επιτυχημένος επιχειρηματίας. Το μοιραίο του, όμως, λάθος ήταν ότι τα κατάφερε! 

Ο Γιώργος Δρίτσας, δραστηριοποιήθηκε στον τομέα του καφέ. Μια αγορά πιασμένη από παγκόσμιο κολοσσό, με μπάτζετ από τα δύο , τρία υψηλότερα, διεθνώς. Ο στιγμιαίος golden καφές του Δρίτσα, άρχισε να τσιμπάει από την πίτα του κολοσσού'' η οποία αντιστοιχoύσε (και αντιστοιχεί) στο 100%, της αγοράς. Όπως ήταν φυσικό, του προτάθηκε να εξαγοραστεί η εταιρία του αντί υψηλού τιμήματος! Στον ίδιο, προσφέρθηκε διευθυντική θέση. Ο ίδιος αρνήθηκε, καθώς η διαστάσεις του πια, είχαν πάρει και εξαγωγικό χαρακτήρα, όπως άλλωστε και η τεχνογνωσία του.

Επρόκειτο για μια ελληνικότατη και αυτοδημιούργητη εταιρία με τις καλύτερες των προοπτικών. Κάτι, για το οποίο πολλές φορές στη συγκυρία που διανύουμε, έχουμε μνημονεύσει. Την έλλειψη δηλαδή παραγωγικής και εξαγωγικής δύναμης της χώρας μας, που μόνο με την ενθάρρυνση τέτοιων προσπαθειών θα μπορούσαμε να είχαμε αποφύγει.

Με ένα μπαράζ αγωγών, η εταιρία μαμούθ, ισοπεδώνει την ελληνική εταιρία, καταπνίγοντας συγχρόνως, κάθε ίχνος προοπτικής, για άνοδο της ντόπιας επιχειρηματικότητας. Τα μέσα που διαθέτει η πολυεθνική κατατροπώνουν τον Δρίτσα, του οποίου οι υπάλληλοι αποδεκατίζονται και από τα 38 αυτοκίνητά του, χάνει τα 36. Το πρόστιμο που του επιβάλλεται πρωτοδίκως, είναι εξοντωτικό!

Ισχυρό ατού της ενάγουσας, ένα έγγραφο από την έδρα της στο εξωτερικό, όπου αναγράφονται δυσφημιστικές παρατηρήσεις για το προϊόν του Δρίτσα. Αυτό υπογράφεται από στέλεχος της μεγάλης εταιρίας. Είναι ο διευθυντής διασφάλισης τροφίμων της.

Και το χειρότερο;;;
Την ίδια περίοδο (καθόλου μικρή), κατέχει την κρίσιμη και ασυμβίβαστη θέση ως μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου του Γενικού Χημείου του Κράτους. Ελέγχων και ελεγχόμενος, δηλαδή. Όταν, δε αργότερα και κατόπιν καταγγελιών του Έλληνα επιχειρηματία, απομακρύνθηκε απ' αυτή τη θέση, δεν άργησε να ξαναβρεί τη απολεσθείσα του θαλπωρή στο Επιστημονικό Συμβούλιο του ΕΦΕΤ!!

Ο Δρίτσας, απέναντι σε τεράστια ονόματα του νομικού κόσμου που. Εκπροσώπησαν την αντίδικό του και ..συνέβαινε να είναι και βαρύγδουπα ονόματα της Αριστεράς, χάνει. Εκτός από το πρόστιμο του 1.300.000.000 δραχμών, του επιβάλλεται και 5ετής φυλάκιση. Η εταιρία του μαραζώνει. Οι υπάλληλοί του, μένουν στο δρόμο. Εκείνος βυθίζεται σε μελαγχολία. Μοναδική πηγή δύναμης, γι' αυτόν, ο Θεός, όπως λέει ο ίδιος.
Η προσμονή του ορισμού του Εφετείου, βασανιστική. Τελικά, φτάνει. Τον εκπροσωπεί νομικά, ο Γιάννης Σταμούλης, ο συγχωρεμένος. Ο ίδιος απολογείται επί 7 ώρες. Μετά από μια πολυήμερη δίκη θρίλερ.

Απαλλάσσεται από όλες τις κατηγορίες. Οι ενάγοντες, προσφεύγουν στον Άρειο Πάγο. Οι απαλλαγές του εναγομένου γίνονται αμετάκλητες.
Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει.
Με μια προσωρινή ενεργοποίηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, επί προεδρίας Παναγιώτη Αδαμόπουλου αποκαλύπτονται συμβόλαια της εταιρίας θύτη, τα οποία έχουν συναφθεί με χονδρεμπόρους και στα οποία οι τελευταίοι δεσμεύονται να προμηθεύονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα, μόνο από την εν λόγω εταιρία.

Οι παρατυπίες που συνιστούν τον ορισμό του αθέμιτου ανταγωνισμού, αποκαλύπτονται η μία μετά την άλλη.
Παρ' όλα αυτά, μένουν στο βαθύ συρτάρι της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για δύο χρόνια.
Μετά από συγκροτημένες και επίμονες οχλήσεις και εμπεριστατωμένες καταγγελίες στις οποίες προέβη ο ίδιος ο πληττόμενος και αφού έχει μπει με τρόπο στο κτίριο του Κοινοβουλίου και έχει μπουκάρει στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για να εκθέσει το παράπονό του (δεν πετάχτηκε έξω όπως ήθελε ο τότε πρόεδρός της Απόστολος Σταύρου χάρη στην παρέμβαση Απ. Κακλαμάνη και Μπενάκη), επιτυγχάνει να περάσει η περίπτωση της πολυεθνικής εταιρίας από το μικροσκόπιο του αρμόδιου οργάνου της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Αποτέλεσμα;

Η επιβολή 30 εκατομμυρίων ευρώ για τον μονοπωλιακό γίγαντα.
Το κυνηγητό και η άνιση μάχη που δίνει περί τα 15 χρόνια ο Γιώργος Δρίτσας, αρχίζει να δίνει καρπούς.
Η καταδίκη που επιβλήθηκε τις μέρες του Πάσχα και ούτε στα ψιλά δεν πέρασε, στον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, καταδεικνύουν με τον ευκρινέστερο τρόπο την βασιμότητα των καταγγελιών του μαχητικού μικρομεσαίου επιχειρηματία, για οργιώδη παράβαση καθήκοντος εκ μέρους της ηγεσίας της Επιτροπής. Η απόφαση κρίνεται, ιστορική! Στην εισήγηση του Εισαγγελέα, περιλήφθηκε και πρόταση για ποινή διετούς φυλάκισης του Ζησιμόπουλου, η οποία τελικά δεν υιοθετήθηκε, λόγω πρότερου έντιμου βίου του κατηγορουμένου.

Είναι εντυπωσιακό, ότι του καταλογίστηκε και δόλος.
Η αντιμονοπωλιακή νομοθεσία την οποία παρέβαινε εξόφθαλμα η πολυεθνική, άφηνε παγερά αδιάφορο το ηγετικό επιτελείο της Επιτροπής, καθώς επί χρόνια, επέμενε να μην το αναθέτει στον αρμόδιο ελεγκτικό μηχανισμό.

πηγη athina984.gr/
http://www.stopcartel.info/2010/07/09/ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ/Γιώργος_Δρίτσας:Ένας_σύγχρονος_Δαυίδ../3721.html


αποσπάσματα από την ομιλία του κου Γιώργου Δρίτσα στο Αντιμονοπωλιακό συνέδριο που είχε οργανώσει το ΙΣΤΑΜΕ τον Οκτώβρη του 2008.

για όλη την ομιλία : 
http://www.stopcartel.info/2010/07/12/ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ/Γιώργος_Δρίτσας:Το_καρτέλ_του_καφέ_στην_Ελλάδα/3734.html


------------------


Κυρίες και κύριοι,

Καθένας υποψιάζεται, ρίχνοντας μια ματιά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ότι κάτι δεν πάει καλά στην ελληνική αγορά καφέ: 

Σε όλα τα σούπερ μάρκετ εμφανίζεται εδώ και αρκετά χρόνια μια ύποπτη ομοιομορφία: παντού βλέπουμε να κυριαρχούν τα ίδια προϊόντα δύο μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών. 
Παντού διαπιστώνουμε ότι οι αναλογίες των προϊόντων αυτών στα ράφια παραμένουν εδώ και χρόνια αξιοθαύμαστα σταθερές. 

Και παντού βλέπουμε τις ίδιες, υψηλές τιμές σε όλα τα προϊόντα. Διαβάζουμε, μάλιστα, σε δημοσιεύματα των εφημερίδων εδώ και αρκετά χρόνια ότι οι τιμές του καφέ στην Ελλάδα είναι από τις υψηλότερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου έχουν επίσης πολύ υψηλά μερίδια αγοράς οι ίδιες, δύο πολυεθνικές, που κυριαρχούν και στην ελληνική αγορά.


.........


Στις 4 Σεπτεμβρίου του 2005, η έγκυρη εφημερίδα «Βήμα» δημοσίευσε ρεπορτάζ για την αγορά του καφέ, με τον τίτλο: «Nestle και Kraft ψήνουν την τιμή του καφέ στην Ελλάδα» και υπότιτλο: «Είμαστε οι ακριβότεροι στην Eυρωπαϊκή Ένωση, ενώ στη Γερμανία ο καφές φίλτρου πωλείται ακόμη και 40% φθηνότερα απ' ό,τι στη χώρα μας».

Δεν θα σας κουράσω με πολλές λεπτομέρειες από το εμπεριστατωμένο αυτό ρεπορτάζ, που αναδεικνύει με αρκετά στοιχεία το ρόλο των δύο μεγάλων πολυεθνικών, περιγράφοντας πρακτικές που θα έπρεπε να έχουν σημάνει συναγερμό σε μια σοβαρή αντιμονοπωλιακή Αρχή.
Αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο συντάκτης του ρεπορτάζ Δημήτρης Χαροντάκης τα ακόλουθα: 

Σε «παρτίδα» μόνο για δύο παίκτες, και μάλιστα πανίσχυρους, έχει εξελιχθεί η αγορά του καφέ στην Ελλάδα. Έτσι, μπορεί οι τιμές της πρώτης ύλης να μειώνονται, όπως συμβαίνει την τελευταία περίοδο, αλλά οι τιμές λιανικής του τελικού προϊόντος στην καλύτερη περίπτωση παραμένουν αμετάβλητες.


........


H αγορά του καφέ στην Ελλάδα ελέγχεται απολύτως από δύο πολυεθνικές εταιρείες, τη Nestle και την Kraft. Βεβαίως συμμετέχει και η SaraLee, μόνο που η τελευταία είναι ουραγός. Ύστερα από μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού, που έληξε όμως πριν από περίπου 10 χρόνια, η Nestle και η Kraft επιβεβαίωσαν την κυριαρχία η πρώτη στην αγορά του στιγμιαίου καφέ και η δεύτερη στην αγορά του καφέ φίλτρου και ουσιαστικά συνήψαν ανακωχή. Τα μερίδιά τους μάλιστα είναι κατ' ελάχιστον «ηγεμονικά». Η Nestle, μέσω της εταιρείας Λουμίδη, κατόρθωσε να κυριαρχήσει και στην αγορά του ελληνικού καφέ, όπου βεβαίως η συγκεκριμένη επωνυμία ήταν ισχυρή. Έτσι, με το brand name Παπαγάλος ελέγχει το 60% της αγοράς.

Πηγές της αγοράς εξηγούσαν ότι η πολιτική τιμών που ακολουθείται είναι η εξής: όταν οι τιμές της πρώτης ύλης πέφτουν στο εξωτερικό, οι τιμές στην Ελλάδα παραμένουν αμετάβλητες, ενώ όταν αυξάνονται και αναλόγως του ποσοστού αύξησης , οι εταιρείες απορροφούν ένα μικρό μέρος αυτής της ανατίμησης. Ωστόσο τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ υψηλά, σε σημείο ώστε από την κερδοφορία του καφέ να χρηματοδοτούνται άλλα ζημιογόνα προϊόντα των πολυεθνικών εταιρειών. 

Μάλιστα παρατηρείται εν εκτάσει το φαινόμενο των παράλληλων εισαγωγών. Όπως έλεγε επιχειρηματίας του κλάδου των σουπερμάρκετ, ο ίδιος εισάγει από τη Γερμανία καφέ φίλτρου Jacobs, αγοράζοντάς τον 40% φθηνότερα και τον πωλεί στην ελληνική αγορά στην τιμή που θα τον αγόραζε από την Kraft Ελλάς, προκειμένου να μη «θυμώσει» η πολυεθνική και του σταματήσει την τροφοδοσία άλλων ισχυρών επώνυμων προϊόντων. 
Όσον αφορά τη Nestle, αυτή τροποποιεί από αγορά σε αγορά στην Ευρώπη τη γεύση του στιγμιαίου καφέ, έτσι ώστε, δεδομένου ότι ο έλληνας καταναλωτής έχει χρόνια τώρα συνηθίσει μία συγκεκριμένη γεύση, να μην έχουν αποτελεσματικότητα οι παράλληλες εισαγωγές.
[το bold δικό μου]

..........


Παρενθετικά, αναφέρω στο σημείο αυτό, ότι η δική μας εταιρεία από τα τέλη της δεκαετίας του ‘70 διαθέτει στην αγορά στιγμιαίο καφέ, ελληνικό, αλλά και εσπρέσο και έφθασε στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας να έχει περίπου 4.000 πελάτες, μεταξύ των οποίων και αρκετές αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Μετά την επίθεση που δεχθήκαμε από την κυρίαρχη εταιρεία του κλάδου, έχουμε διατηρήσει λίγες εκατοντάδες πελατών, ενώ τα προϊόντα μας εξαφανίσθηκαν από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Αν διερωτάσθε γιατί μια μεγάλη εταιρεία μπήκε στον κόπο να αποδυθεί συστηματικά με μια επιχείρηση οικονομικής εξόντωσης ενός μικρού ανταγωνιστή, που δεν την απειλεί άμεσα με οικονομικούς όρους, η απάντηση που δίνω βάσει της εμπειρίας μου είναι απλή: η εξόντωση της εταιρείας μας ήταν αναγκαία για τους ισχυρούς της αγοράς, ώστε να παραδειγματισθούν όλοι όσοι θα επεδίωκαν να αμφισβητήσουν τους κανόνες του παιχνιδιού που είχαν διαμορφώσει οι μεγάλοι «παίκτες».


.....


Κυρίες και κύριοι,

Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, για να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί στην Ελλάδα η αντιμονοπωλιακή μας Αρχή, ότι η καταγγελία μας έμεινε σε κάποια συρτάρια της Επιτροπής Ανταγωνισμού για έξι ολόκληρα χρόνια, ενώ ο νόμος υποχρεώνει την Επιτροπή να ολοκληρώνει τη διαδικασία διερεύνησης σε έξι μήνες.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής έχει πει στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ότι η καταγγελία μας ήταν ελλιπής, δεν υποστηριζόταν από αρκετά στοιχεία που θα αρκούσαν για να θεμελιωθεί παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας και ειδικότερα κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης από την πλευρά της Nestle.

Ω του θαύματος, μετά την παρέμβαση αρκετών βουλευτών της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, η Επιτροπή προχώρησε σε αυτεπάγγελτη έρευνα για την Nestle. Και τον Μάρτιο η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού είχε ήδη συντάξει εισήγηση επιβολής προστίμων στην Nestle, η οποία περιέργως επιβεβαίωσε όλες τις δήθεν ατεκμηρίωτες αιτιάσεις της δικής μας καταγγελίας!
Σημειώνω ότι ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Σπύρος Ζησιμόπουλος δικάζεται τον Δεκέμβριο για παράβαση καθήκοντος, μετά τη μηνυτήρια αναφορά που υποχρεωθήκαμε να υποβάλλουμε εναντίον του, αντιδρώντας στην ολιγωρία του κατά την εξέταση της καταγγελίας μας για την Nestle.

Η εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, που ήδη συζητήθηκε στην Ολομέλεια και αναμένεται πλέον η έκδοση της σχετικής απόφασης, περιγράφει τις πρωτοφανείς πρακτικές της Nestle στην αγορά του καφέ και στοιχειοθετεί πλήθος καταχρήσεων εναντίον των ανταγωνιστών της, τουλάχιστον για το διάστημα 2000-2007:

Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτή την εισήγηση,

- Η Nestle έχει το μονοπώλιο στο στιγμιαίο καφέ και την κυρίαρχη θέση στον ελληνικό καφέ. Παρείχε σε όλα σχεδόν τα σούπερ μάρκετ χρηματικές παροχές τοις μετρητοίς και προκαταβολικά εάν αυξανόταν ο τζίρος των προϊόντων της στα σουπερ μάρκετ, καθώς και ποσοστιαίες εκπτώσεις. Επίσης, δεν επέτρεπε στα σούπερ μάρκετ την προώθηση ανταγωνιστικών προϊόντων.

- Η Nestle απαιτούσε την τοποθέτηση στα ράφια συγκεκριμένης γκάμας των προϊόντων της και τη δέσμευση μέχρι και 75% των ραφιών του καφέ για δικά της προϊόντα. Επέβαλε μάλιστα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ την προμήθεια προϊόντων της μόνο από συγκεκριμένους τοπικούς της συνεργάτες και εμπόδιζε τις παράλληλες εισαγωγές από το εξωτερικό όπου ήταν φθηνότερα.

- Η Nestle πλήρωνε εφάπαξ χρηματικά ποσά σε καφετέριες και εστιατόρια για να διαθέτουν δικά της προϊόντα κατ’ αποκλειστικότητα. Παρείχε σε καφετέριες και εστιατόρια εκπτώσεις βάσει του συνολικού τζίρου τους σε προϊόντα ΝΕΣΤΛΕ, ενώ πρόσφερε εκπτώσεις και παροχές για την αγορά όλων των προϊόντων της, πέραν του καφέ.

- Η Nestle υποχρέωνε τους διανομείς της να την ενημερώνουν για κάθε διακίνηση ανταγωνιστικών προϊόντων και τους απαγόρευε να πωλούν εκτός των ορίων μιας προκαθορισμένης γεωγραφικής περιοχής.


-------------
Nestle, Kraft να θυμόμαστε τις εταιρείες και όσο μπορούμε να τις αποφεύγουμε.
αυτή μπορεί να γίνει η δική μας αντίσταση